Een groot aantal activiteiten wordt binnen de afdeling uitgevoerd door diverse commissies. Hieronder volgt een overzicht.

Campagnecommissie

De campagnecommissie werd altijd ingesteld in de aanloop naar de verkiezingen (op alle niveaus). Om ook tussen de verkiezingen zichtbaar en aanspreekbaar te zijn is de permanentecampagnecommissie ingesteld. In de toekomst wordt dit de Kerncampagnecommissie, waaromheen iedere keer in de aanloop naar verkiezingen een uitgebreidere groep wordt gevormd.

Activiteitencommissie

Met haar activiteitencommissie wil het afdelingsbestuur de leden zoveel mogelijk betrekken bij de activiteiten van GroenLinks Enschede. Een aantal keren per jaar nodigen we onze nieuwe en andere leden uit voor een kennismakings- en informatiebijeenkomst met de fractie op het stadhuis. Ook proberen we onze leden actief te betrekken bij verkiezingscampagnes door middel van wijkteams en met gebruik van sociale media. Met onze activiteiten willen we in Enschede ook zoveel mogelijk nieuwe leden zien te werven uit diverse groepen van de samenleving. Met de organisatie van borrels bieden we onze leden bovendien gelegenheid om elkaar informeel te leren kennen. Contactpersonen voor de activiteitencommissie zijn
Dirk Stemerding, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) en Marc de Vegt, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Kandidatencommissie

Deze commissie, waarvan de samenstelling door de ALV wordt vastgesteld, werft kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen, doet een voorstel voor de kandidatenlijst aan de ALV en begeleidt de GroenLinkse raadsleden. Dit betekent dat haar functioneren na de verkiezingen niet ophoudt.

Programmacommissie

Deze ad hoc commissie stelt het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen samen. Deze commissie wordt ongeveer een jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen door de ALV ingesteld.

Borrel!
wo 8 nov, 21.00 - Het Bolwerk
Iedereen welkom

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis