Een heel sympathiek initiatief is de Stemwijzer die door Aveleijn (“Aveleijn helpt mensen met een beperking betrokken te zijn en betrokkenheid te ervaren, vanuit eigen kracht en mogelijkheden.”) gemaakt is voor de gemeenten Enschede en Borne. De verkiezingsprogramma's van de meeste deelnemende partijen (in Enschede ontbreekt er eentje) zijn op een heel begrijpelijke manier samengevat en uitgelegd. Voor mensen met een visuele handicap is er zelfs de mogelijkheid teksten te laten voorlezen. Bekijk het zelf hier.

Ook is er een Stellingwijzer waarmee kiezers snel en makkelijk hun eigen standpunten kunnen vergelijken met die van de partijen. Dit is de downloadlink.

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 RT @LimburgCB: Impressive #crossborder protest of 50.000 Dutch,German and Belgium people against the failing nuclear power plant of #Tihang