Met gepaste trots heeft GroenLinks Enschede donderdagmiddag 6 maart een serie campagne-filmpjes gelanceerd. Hoofdfiguur en ster van de vier films is wethouder Hugo Bax, die hét archetype is van de daadkrachtige, ondernemende bestuurder die maar al te graag zíjn stempel drukt op ‘zijn’ gemeente Enschede. Dat daarbij weleens iets in de verdrukking komt, is dan volgens hem de prijs van de vooruitgang.

Elk filmpje heeft een eigen thema: het vliegveld, Het Vaneker, de Usseler Es en zonne-energie worden stuk voor stuk op onnavolgbare wijze door wethouder Bax behandeld.

Wethouder Bax is gelukkig niet echt, maar een rol die gespeeld wordt door Jerry Kroezen, in Enschede wereldberoemd als performer met een aantal klassieke personages, zoals Tante Diny, maar ook als winnaar van het plaatselijke Smartlappenfestival.

Het eerste filmpje, over Vliegveld Twente, staat nu online. De volgende drie komen de komende week.

Wethouder Bax over het 'succes' van Luchthaven Twente

Een absurd filmpje over een absurd overheidsproject. Wethouder Bax vindt werkgelegenheid terecht heel belangrijk voor Enschede. Maar met hard roepen kom je er niet. Al ruim tien jaar worden er vele miljoenen besteed aan een doorstart van Luchthaven Twente, zonder enig succes. GroenLinks wil realistische plannen voor het vliegveldterrein.

Enschede dreigt met een luchthaven te kiezen voor een onrealistisch plan en tevens voor een absurd groot financieel risico. Een luchthaven in Twente is volgens onafhankelijke topeconomen niet haalbaar en is daarnaast een grote aantasting van milieu en leefbaarheid. GroenLinks wil een alternatieve, duurzame invulling van het vliegveldterrein, op basis van onder meer zorg, innovatie en recreatie. Op 19 maart is de keuze aan u. Stem GroenLinks voor een groene en sociale gemeente.

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling