De laatste twee filmpjes met Hugo Bax staan nu online:

Wethouder Bax blijft geloven in zijn plannen voor de Usseler Es. Maar het is helemaal niet nodig om de Usseler Es in te richten als bedrijventerrein. GroenLinks wil de cultuurhistorisch unieke Usseler Es behouden en ziet goede kansen in de biologische teelt van bijvoorbeeld vlas en granen, in combinatie met nieuwe economische functies voor de voormalige boerderijen in de krans. Regionaal is er een overaanbod van bedrijventerreinen. De vraag wordt door bestuurders structureel te hoog ingeschat. GroenLinks wil geen bedrijventerrein op de Usseler Es, maar wil leegstand benutten en bestaande bedrijventerreinen versterken.

Wethouder Bax ziet dus niets in groene energie, jammergenoeg. Want een economie gebaseerd op fossiele brandstoffen is achterhaald. Om verdere klimaatverandering tegen te gaan en onze wereld ook leefbaar te houden voor toekomstige generaties, moeten we overstappen op duurzame energiebronnen. Groene energie is de toekomst! GroenLinks wil dat Enschede voorop gaat lopen in duurzaamheid. Lokaal opwekken van groene energie en investeren in verduurzaming van woningen en bedrijven leveren niet alleen milieuwinst op, maar ook lagere energiekosten en groene banen. Geld en werkgelegenheid die Enschede goed kan gebruiken!

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 RT @LimburgCB: Impressive #crossborder protest of 50.000 Dutch,German and Belgium people against the failing nuclear power plant of #Tihang