Woensdagavond 19 maart stelt de gemeente het stadhuis open vanaf 20.30 uur voor iedereen die live de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen wil volgen. Op de uitslagenavond wordt van 21.00 uur tot middernacht vanuit de Burgerzaal in het stadhuis in samenwerking met TV Enschede FM, Twentsche Courant Tubantia en de Universiteit Twente een live-uitzending verzorgd. Exit-polls, twitterberichten, interviews, politieke analyses, een heuse Red Room en verrassingsoptredens zijn de ingrediënten.

De uitzending van TVEnschedeFM op radio en tv start om 21.00 uur. Willem Habers en Marlieke Gortmaker praten tijdens de uitzending met de vele kandidaat-raadsleden die in spanning zitten hoeveel zetels hun partij gaat halen. In de Red Room bespreekt Thijmen Stavenuiter met enkele deskundigen de uitslagen die binnenkomen.

Tijdens de avond wordt ook gekeken naar de exit-polls die door bestuurskundige Marcel Boogers van de Universiteit Twente zijn uitgevoerd. Zijn berekeningen bleken in het verleden een grote voorspellende kracht te hebben voor de uitslagen van de verkiezingen.

De uitslagenavond wordt afgesloten met een kort debat waarin wordt vooruitgekeken naar de komende vier jaar.

Iedereen is van harte welkom!

Nota Bene: Donderdag 20 maart zal burgemeester Peter den Oudsten de verkiezingsuitslag officieel bekendmaken. Dan zijn ook de uitslagen op persoonsniveau bekend, zodat niet alleen duidelijk is wat de uitslag per partij is, maar ook wie de gekozen raadsleden zijn. Deze bekendmaking gebeurt tijdens een openbare lunchbijeenkomst in de raadzaal van het stadhuis van 12.00 tot 14.00 uur.

Nieuwjaarsbijeenkomst
Gemeente Enschede
ma 8 jan, 20.00 - 22.00 - Saxion
M.H. Tromplaan 28 - Enschede