Woensdagavond 19 maart stelt de gemeente het stadhuis open vanaf 20.30 uur voor iedereen die live de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen wil volgen. Op de uitslagenavond wordt van 21.00 uur tot middernacht vanuit de Burgerzaal in het stadhuis in samenwerking met TV Enschede FM, Twentsche Courant Tubantia en de Universiteit Twente een live-uitzending verzorgd. Exit-polls, twitterberichten, interviews, politieke analyses, een heuse Red Room en verrassingsoptredens zijn de ingrediënten.

De uitzending van TVEnschedeFM op radio en tv start om 21.00 uur. Willem Habers en Marlieke Gortmaker praten tijdens de uitzending met de vele kandidaat-raadsleden die in spanning zitten hoeveel zetels hun partij gaat halen. In de Red Room bespreekt Thijmen Stavenuiter met enkele deskundigen de uitslagen die binnenkomen.

Tijdens de avond wordt ook gekeken naar de exit-polls die door bestuurskundige Marcel Boogers van de Universiteit Twente zijn uitgevoerd. Zijn berekeningen bleken in het verleden een grote voorspellende kracht te hebben voor de uitslagen van de verkiezingen.

De uitslagenavond wordt afgesloten met een kort debat waarin wordt vooruitgekeken naar de komende vier jaar.

Iedereen is van harte welkom!

Nota Bene: Donderdag 20 maart zal burgemeester Peter den Oudsten de verkiezingsuitslag officieel bekendmaken. Dan zijn ook de uitslagen op persoonsniveau bekend, zodat niet alleen duidelijk is wat de uitslag per partij is, maar ook wie de gekozen raadsleden zijn. Deze bekendmaking gebeurt tijdens een openbare lunchbijeenkomst in de raadzaal van het stadhuis van 12.00 tot 14.00 uur.

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling