GroenLinks en Bündnis 90/Die Grünen trappen op zaterdag 3 mei samen de campagne voor de Europese Verkiezingen af (+UPDATE)

Op zaterdag 3 mei om 12:00 is op de Duits-Nederlandse grens bij Losser, de aftrap van de Europa-campagne voor GroenLinks in Overijssel en voor de Bündnis 90/Die Grünen uit de deelstaten Nordrhein Westfalen en Niedersachsen.

In tegenstelling tot andere politieke partijen zijn de groenen op alle niveaus – lokaal, provinciaal, nationaal en Europees – tégen luchthaven Twente. De overlast van het vliegveld stopt immers niet bij de grens. En we hebben een goed vliegveld in onze gezamenlijke EUREGIO: Flughafen Münster-Osnabrück.

Er zullen korte toespraken gehouden worden door GroenLinks kandidaat-Europarlementariër, Daphne Dertien uit Enschede (tevens GroenLinks Overijssel Statenlid), en door Volker Bajus uit Osnabrück, parlementariër voor Bündnis 90/Die Grünen in Landstag Niedersachsen. Vervolgens stapt het hele gezelschap op de fiets en rijdt naar de Lonnekerberg. Van 14:00 tot 14:30 is daar een gezamenlijke activiteit aan de Bergweg, een klein stukje voorbij het kruispunt met het Prins Bernhardpark. Daphne Dertien en Volkert Bajus zijn hier vanzelfsprekend ook aanwezig. We willen laten zien hoeveel bomen er gekapt moeten gaan worden.

Ook u kunt ons daarbij helpen. Kom ook, zoveel mogelijk op de fiets, eerst naar Klooster Bardel of direct naar de Bergweg.

Komt u op de fiets? In Enschede kunt u aansluiten bij een groep die om 11:00 vertrekt vanaf het NS-Station. Verzamelpunt: hoofdingang busplein.

U kunt natuurlijk ook op eigen gelegenheid naar de beide lokaties komen:
12:00 – UPDATE: Het startpunt is verplaatst naar Klooster Bardel, Klosterstraße 11, Bad Bentheim, Duitsland http://goo.gl/maps/v3Ekp
14:00 – (omgeving van) Bergweg 350, Lonneker (het verbodsbord voor auto's geldt niet voor bestemmingsverkeer, er is zeer beperkte parkeergelegenheid)

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 RT @LimburgCB: Impressive #crossborder protest of 50.000 Dutch,German and Belgium people against the failing nuclear power plant of #Tihang
GroenLinks053 Artikel uit de #LinksVoor van vandaag: GroenLinks blijft groen en sociaal #groenlinks #enschede https://t.co/0ZLOuNXVpv
GroenLinks053 RT @rivm: Het blijft warm de komende dagen:extra zorg voor ouderen en zieken Het hitteplan is geactiveerd in midden en zuid NL https://t.co
GroenLinks053 RT @CorinneEllemeet: In Enschede. Bedankt voor de warme 😁 ontvangst @GroenLinks053 ! https://t.co/sMERwhjz21
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: In Enschede. Bedankt voor de warme 😁 ontvangst @GroenLinks053 ! https://t.co/sMERwhjz21
GroenLinks053 RT @WarrisGL: GroenLinks wil meer ondersteuning voor boeren die Bio willen gaan, ook in Oss. https://t.co/R367BAvKpL via @trouw