GroenLinks en Bündnis 90/Die Grünen trappen op zaterdag 3 mei samen de campagne voor de Europese Verkiezingen af (+UPDATE)

Op zaterdag 3 mei om 12:00 is op de Duits-Nederlandse grens bij Losser, de aftrap van de Europa-campagne voor GroenLinks in Overijssel en voor de Bündnis 90/Die Grünen uit de deelstaten Nordrhein Westfalen en Niedersachsen.

In tegenstelling tot andere politieke partijen zijn de groenen op alle niveaus – lokaal, provinciaal, nationaal en Europees – tégen luchthaven Twente. De overlast van het vliegveld stopt immers niet bij de grens. En we hebben een goed vliegveld in onze gezamenlijke EUREGIO: Flughafen Münster-Osnabrück.

Er zullen korte toespraken gehouden worden door GroenLinks kandidaat-Europarlementariër, Daphne Dertien uit Enschede (tevens GroenLinks Overijssel Statenlid), en door Volker Bajus uit Osnabrück, parlementariër voor Bündnis 90/Die Grünen in Landstag Niedersachsen. Vervolgens stapt het hele gezelschap op de fiets en rijdt naar de Lonnekerberg. Van 14:00 tot 14:30 is daar een gezamenlijke activiteit aan de Bergweg, een klein stukje voorbij het kruispunt met het Prins Bernhardpark. Daphne Dertien en Volkert Bajus zijn hier vanzelfsprekend ook aanwezig. We willen laten zien hoeveel bomen er gekapt moeten gaan worden.

Ook u kunt ons daarbij helpen. Kom ook, zoveel mogelijk op de fiets, eerst naar Klooster Bardel of direct naar de Bergweg.

Komt u op de fiets? In Enschede kunt u aansluiten bij een groep die om 11:00 vertrekt vanaf het NS-Station. Verzamelpunt: hoofdingang busplein.

U kunt natuurlijk ook op eigen gelegenheid naar de beide lokaties komen:
12:00 – UPDATE: Het startpunt is verplaatst naar Klooster Bardel, Klosterstraße 11, Bad Bentheim, Duitsland http://goo.gl/maps/v3Ekp
14:00 – (omgeving van) Bergweg 350, Lonneker (het verbodsbord voor auto's geldt niet voor bestemmingsverkeer, er is zeer beperkte parkeergelegenheid)

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling