Voor kinderen zonder verblijfsvergunning die langer dan vijf jaar in Nederland zijn, kwam er een Kinderpardon. Dat geldt voor kinderen die hier in Nederland geworteld zijn. Ze spreken Nederlands, gaan naar een Nederlandse school, ze hebben vrienden. Ze sporten en gamen, ze eten stroopwafels en drop. Ze zijn in vrijheid kind met de andere kinderen. En dat moet zo blijven. Nederland is hun thuis. Het land waar hun ouders vandaan kwamen, kennen ze niet of nauwelijks. Toch kregen niet al deze kinderen een Kinderpardon. Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie heeft ruim de helft van alle aanvragen voor het Kinderpardon afgewezen. Het gaat om ongeveer 600 kinderen.

Teken hier de petitie

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis