Op vrijdag 16 mei aanstaande is er naar aanleiding van de actuele gebeurtenissen in Oost-Europa een bijeenkomst in Café Forum aan het Stationsplein (aanvang 17.00 uur), georganiseerd door Enschede voor Vrede & GroenLinks. Gastspreker is
Peter Alberts.

Peter Alberts heeft in Münster Oost-Europese geschiedenis en slavistiek gestudeerd, houdt zich al langere tijd bezig met de relatie tussen Europa, Rusland en Oekraïne. Hij staat op de 14de plaats op de kandidatenlijst van de Grünen voor het Europees Parlement.

“Kan het Europees parlement iets doen rond Oekraïne?” De Brusselse NOS-correspondent Chris Ostendorf liet eerder deze week nog weten dat het buitenlandbeleid geen bevoegdheid van het Europees Parlement is, maar dat de parlementariërs toch niet volkomen machteloos zijn, “want er worden gewoon debatten over buitenlandse kwesties gevoerd en die kunnen wel degelijk invloed hebben.”

Dat geldt ook voor parlementariërs die, zoals Peter Alberts, langdurige contacten hebben met de Russische groepen, waaronder de Russische oppositie, en met diverse groeperingen in Oekraïne. Op zijn blog http://www.peter-alberts.eu/ staat hier meer over te lezen.

Iedereen wordt van harte uitgenodigd om vrijdag aanwezig te zijn.

Locatie: Café Forum by La Cucina
Stationsplein 1, Enschede
Aanvang: 17.00 uur

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis