Op vrijdag 16 mei aanstaande is er naar aanleiding van de actuele gebeurtenissen in Oost-Europa een bijeenkomst in Café Forum aan het Stationsplein (aanvang 17.00 uur), georganiseerd door Enschede voor Vrede & GroenLinks. Gastspreker is
Peter Alberts.

Peter Alberts heeft in Münster Oost-Europese geschiedenis en slavistiek gestudeerd, houdt zich al langere tijd bezig met de relatie tussen Europa, Rusland en Oekraïne. Hij staat op de 14de plaats op de kandidatenlijst van de Grünen voor het Europees Parlement.

“Kan het Europees parlement iets doen rond Oekraïne?” De Brusselse NOS-correspondent Chris Ostendorf liet eerder deze week nog weten dat het buitenlandbeleid geen bevoegdheid van het Europees Parlement is, maar dat de parlementariërs toch niet volkomen machteloos zijn, “want er worden gewoon debatten over buitenlandse kwesties gevoerd en die kunnen wel degelijk invloed hebben.”

Dat geldt ook voor parlementariërs die, zoals Peter Alberts, langdurige contacten hebben met de Russische groepen, waaronder de Russische oppositie, en met diverse groeperingen in Oekraïne. Op zijn blog http://www.peter-alberts.eu/ staat hier meer over te lezen.

Iedereen wordt van harte uitgenodigd om vrijdag aanwezig te zijn.

Locatie: Café Forum by La Cucina
Stationsplein 1, Enschede
Aanvang: 17.00 uur

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling