Met Janet Duursma uit Delden als nieuwe lijsttrekker en Robert Jansen uit Deventer op de tweede plek heeft de ledenvergadering van GroenLinks Overijssel op 15 november gekozen voor vernieuwing en continuïteit in de Statenfractie na de Provinciale Statenverkiezingen in 2015. De leden stelden afgelopen zaterdag het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de verkiezingen van 18 maart 2015 vast.

De fractie van GroenLinks in Provinciale Staten telt nu twee leden: Daphne Dertien uit Enschede en Robert Jansen uit Deventer. Fractievoorzitter Daphne Dertien is lijstduwer bij de volgende Statenverkiezingen. Robert Jansen staat op plaats twee op de lijst, gevolgd door Suzanne Vrielink uit Rijssen, Douwe de Winder uit Deventer, Jan Broeze uit Vriezenveen en Kees Slingerland uit Hardenberg
Janet Duursma is nieuw in de Overijsselse politiek, maar was eerder raadslid en fractievoorzitter in Rheden. Janet is bijzonder verheugd over het vertrouwen dat de leden in haar stellen: “Ik zie ernaar uit die verwachtingen waar te maken. Op naar drie zetels!” Robert Jansen is sinds 2011 Statenlid, Suzanne Vrielink was de afgelopen periode al actief als burgercommissielid in Provinciale Staten.

De gehele lijst:

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 RT @LimburgCB: Impressive #crossborder protest of 50.000 Dutch,German and Belgium people against the failing nuclear power plant of #Tihang
GroenLinks053 Artikel uit de #LinksVoor van vandaag: GroenLinks blijft groen en sociaal #groenlinks #enschede https://t.co/0ZLOuNXVpv
GroenLinks053 RT @rivm: Het blijft warm de komende dagen:extra zorg voor ouderen en zieken Het hitteplan is geactiveerd in midden en zuid NL https://t.co
GroenLinks053 RT @CorinneEllemeet: In Enschede. Bedankt voor de warme 😁 ontvangst @GroenLinks053 ! https://t.co/sMERwhjz21
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: In Enschede. Bedankt voor de warme 😁 ontvangst @GroenLinks053 ! https://t.co/sMERwhjz21
GroenLinks053 RT @WarrisGL: GroenLinks wil meer ondersteuning voor boeren die Bio willen gaan, ook in Oss. https://t.co/R367BAvKpL via @trouw
GroenLinks053 RT @SE053: Vandaag start de aanleg van de fietsstraat in Usselerweg, gedeelte tussen de Pathmossingel en de Dr. Kosterstr/Buitenweg, t/m 30…
GroenLinks053 Alvast een warm welkom 😀☀️ https://t.co/7mYOVvlIqd