Met Janet Duursma uit Delden als nieuwe lijsttrekker en Robert Jansen uit Deventer op de tweede plek heeft de ledenvergadering van GroenLinks Overijssel op 15 november gekozen voor vernieuwing en continuïteit in de Statenfractie na de Provinciale Statenverkiezingen in 2015. De leden stelden afgelopen zaterdag het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de verkiezingen van 18 maart 2015 vast.

De fractie van GroenLinks in Provinciale Staten telt nu twee leden: Daphne Dertien uit Enschede en Robert Jansen uit Deventer. Fractievoorzitter Daphne Dertien is lijstduwer bij de volgende Statenverkiezingen. Robert Jansen staat op plaats twee op de lijst, gevolgd door Suzanne Vrielink uit Rijssen, Douwe de Winder uit Deventer, Jan Broeze uit Vriezenveen en Kees Slingerland uit Hardenberg
Janet Duursma is nieuw in de Overijsselse politiek, maar was eerder raadslid en fractievoorzitter in Rheden. Janet is bijzonder verheugd over het vertrouwen dat de leden in haar stellen: “Ik zie ernaar uit die verwachtingen waar te maken. Op naar drie zetels!” Robert Jansen is sinds 2011 Statenlid, Suzanne Vrielink was de afgelopen periode al actief als burgercommissielid in Provinciale Staten.

De gehele lijst:

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling