Tweede Kamerlid ‘Groene Liesbeth’ komt zaterdagmiddag 7 maart naar Twente. Om 13:30 is ze in Oldenzaal voor de aftrap van de petitie "Stop het dumpen van afvalwater in onze bodem!" en om 15:15 is ze in Enschede voor een kleine manifestatie onder het motto ‘Handen af van onze bodem, we willen schone energie, geen rotzooi!’. Komt allen en laat zien dat bewoners van Twente niet willen dat de Twentse bodem het afvalputje van ‘fossiel’ Nederland wordt!

Het bezoek van Liesbeth van Tongeren aan Twente begint in Oldenzaal, om de inwoners van Oldenzaal en Noordoost Twente te steunen bij hun campagne tegen het injecteren van afvalwater ‘Stop het dumpen van afvalwater in onze bodem’ (zie deze link), een initiatief van de Oldenzaalse afdeling van GroenLinks.

Vanaf kwart over drie is Liesbeth in Enschede om met bewoners en belangstellenden van gedachten te wisselen over de plannen om in zoutcavernes vliegas en olie op te slaan. Onder het motto ‘Handen af van onze bodem, we willen schone energie, geen rotzooi!’ houdt GroenLinks een kleine manifestatie op het Van Loenshof, voor De Zuidmolen, vanaf half vier. Liesbeth zal hierbij aanwezig zijn.

Iedereen wordt bij deze van harte uitgenodigd aanwezig te zijn om te laten zien dat de bewoners van Twente niet willen dat de Twentse bodem het afvalputje van ‘fossiel’ Nederland wordt.

di 26 sep, 19.30 - Stadhuis

vr 29 sep, 13.00 - Stadhuis