Deze week hoorden we van het Platform Vluchtelingen en Asielzoekers dat de aanvraag van een langdurige verblijfsvergunning bij de IND 972,- euro kost. Onder de omstandigheden van veel asielzoekers is dat vanzelfsprekend onbetaalbaar. Als GroenLinksers kunnen we dit soort praktijken niet begrijpen: we willen een rechtvaardig asielbeleid.

Een stadsgenoot heeft een langdurige verblijfsvergunning aangevraagd bij de IND en moet nu binnen twee weken 972,- euro leges bij elkaar zien te krijgen. Deze jonge man, geboren in Sierra Leone is zeven jaar geleden in Nederland opgevangen en is vanwege traumatische ervaringen onder psychiatrische behandeling. Omdat het voor hem heel moeilijk is om het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen wil het Platform hem daarbij helpen. Helpt u mee? Dat zou een enorme steun voor hem betekenen.

U kunt een gift overmaken op bankgironummer NL 11 TRIO 0390 1869 96, t.n.v. Platform Vluchtelingen en Asielzoekers Enschede. Bedankt!

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling