Zaterdag 10 december 2016 organiseert Amnesty International wereldwijd de Dag van de Rechten van de Mens om aandacht te vragen voor mensen die gevangen zitten vanwege gewetensbezwaren, geloof, politieke of seksuele voorkeur. De afdeling Enschede van Amnesty organiseert samen met de centrale bibliotheek van Enschede een schrijfmarathon. Om 11 uur zal Linda Voortman, sinds 2010 Tweede Kamerlid namens GroenLinks, de jaarlijkse  Enschedese Mensenrechtenlezing verzorgen.

Amnesty nodigt iedereen uit om mee te schrijven. Tijdens de schrijfmarathon kunnen deelnemers luisteren naar de Enschedese Mensenrechtenlezing en naar poëzie.
Om 11 uur zal Linda Voortman de jaarlijkse  Enschedese MensenrechtenLezing verzorgen. Zij heeft onder meer asielbeleid, emancipatie en sociale zake in portefeuille. In de middag dragen de Enschedese DIE dichters actuele en inspirerende gedichten voor.
Iedereen (jong en oud) kan binnenlopen in de bieb om een brief te schrijven, een bericht te ondertekenen of te komen luisteren.

Schrijf mee, kom in actie!

Locatie: Centrale Bibliotheek Enschede, Pijpenstraat. Tijd: 10.00 – 17.00. Entree: gratis.

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 RT @LimburgCB: Impressive #crossborder protest of 50.000 Dutch,German and Belgium people against the failing nuclear power plant of #Tihang