Zaterdag 10 december 2016 organiseert Amnesty International wereldwijd de Dag van de Rechten van de Mens om aandacht te vragen voor mensen die gevangen zitten vanwege gewetensbezwaren, geloof, politieke of seksuele voorkeur. De afdeling Enschede van Amnesty organiseert samen met de centrale bibliotheek van Enschede een schrijfmarathon. Om 11 uur zal Linda Voortman, sinds 2010 Tweede Kamerlid namens GroenLinks, de jaarlijkse  Enschedese Mensenrechtenlezing verzorgen.

Amnesty nodigt iedereen uit om mee te schrijven. Tijdens de schrijfmarathon kunnen deelnemers luisteren naar de Enschedese Mensenrechtenlezing en naar poëzie.
Om 11 uur zal Linda Voortman de jaarlijkse  Enschedese MensenrechtenLezing verzorgen. Zij heeft onder meer asielbeleid, emancipatie en sociale zake in portefeuille. In de middag dragen de Enschedese DIE dichters actuele en inspirerende gedichten voor.
Iedereen (jong en oud) kan binnenlopen in de bieb om een brief te schrijven, een bericht te ondertekenen of te komen luisteren.

Schrijf mee, kom in actie!

Locatie: Centrale Bibliotheek Enschede, Pijpenstraat. Tijd: 10.00 – 17.00. Entree: gratis.

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling