Het Platform vluchtelingen en asielzoekers Enschede roept Enschedeërs op om onderstaand kerstmanifest te ondertekenen. Het manifest roept op 'Naoberschap door naastenliefde en verantwoordelijkheid voor medemensen' te tonen, in plaats van van gespierde taal, gebalde vuisten en bebloede varkenskoppen tegen vluchtelingenopvang. De ondertekenaars steken tegelijk het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers en het gemeentebestuur een hart onder de riem bij de organisatie van AZC Esmarkerveld en eventuele noodopvang aan de Getfertsingel.

Het Platform wil het manifest publiceren met een grote advertentie in weekblad Huis aan Huis, vlak vóór Kerst. Met de vermelding van de namen van alle ondersteuners, zowel inwoners als organisaties.

Organisaties èn particulieren kunnen ondertekenen!

en maak 10, 25, 50 euro of meer over op rekeningnummer:
NL 11 TRIO 0390 186996 van Platform voor Vluchtelingen en Asielzoekers Enschede t.n.v. Kerstmanifest.

Platform Vluchtelingen en Asielzoekers Enschede heeft inmiddels al een heel aantal handtekeningen binnen, o.a. van Platform voor Levensbeschouwingen en Religies, Stichting Huize Aarde, GroenLinks , PvdA, closeharmonygroup ofKOORs, Humanistisch Verbond, het kerkelijke Diaconaal Platform Enschede, stichting Debat aan de Mark, Vrouwen voor Vrede, migrantenorganisatie ABM, alsmede tientallen inwoners. Onder de laatsten zijn vredesambassadeur Secil Arda, oud gedeputeerde/stadsbestuurder Dick Buursink en schrijver/dichter Regine Hilhorst.
Intussen hopen de initiatiefnemers de komende dagen op nog meer steun.

De tekst van het Kerstmanifest:

Natuurlijk kunnen vluchtelingen op ons rekenen!

Inwoners en hun organisaties in Enschede voelen zich verbonden met mensen in nood, dichtbij en veraf.
Onze stad telt inwoners van 160 nationaliteiten op 160.000 inwoners. Veel van ons zijn, soms kort, maar vaak al lang geleden naar Enschede gekomen in de hoop op een beter leven. Uit Europa en van daarbuiten maar ook uit Drenthe, Friesland en Groningen. Nieuwelingen hebben de stad mee doen bouwen en bloeien.
Opnieuw staan we voor een enorme opgave. Mensen zijn in nood. Dus staan wij als Enschede klaar om ze op te vangen en te helpen om een plek te vinden in onze samenleving. Naoberschap door naastenliefde  en verantwoordelijkheid voor medemensen. Wij zullen het gemeentebestuur en COA ter zijde staan bij de uitvoering hiervan. Wij wensen iedereen goede feestdagen en een voorspoedig nieuwjaar toe.

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling