Het Platform vluchtelingen en asielzoekers Enschede roept Enschedeërs op om onderstaand kerstmanifest te ondertekenen. Het manifest roept op 'Naoberschap door naastenliefde en verantwoordelijkheid voor medemensen' te tonen, in plaats van van gespierde taal, gebalde vuisten en bebloede varkenskoppen tegen vluchtelingenopvang. De ondertekenaars steken tegelijk het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers en het gemeentebestuur een hart onder de riem bij de organisatie van AZC Esmarkerveld en eventuele noodopvang aan de Getfertsingel.

Het Platform wil het manifest publiceren met een grote advertentie in weekblad Huis aan Huis, vlak vóór Kerst. Met de vermelding van de namen van alle ondersteuners, zowel inwoners als organisaties.

Organisaties èn particulieren kunnen ondertekenen!

en maak 10, 25, 50 euro of meer over op rekeningnummer:
NL 11 TRIO 0390 186996 van Platform voor Vluchtelingen en Asielzoekers Enschede t.n.v. Kerstmanifest.

Platform Vluchtelingen en Asielzoekers Enschede heeft inmiddels al een heel aantal handtekeningen binnen, o.a. van Platform voor Levensbeschouwingen en Religies, Stichting Huize Aarde, GroenLinks , PvdA, closeharmonygroup ofKOORs, Humanistisch Verbond, het kerkelijke Diaconaal Platform Enschede, stichting Debat aan de Mark, Vrouwen voor Vrede, migrantenorganisatie ABM, alsmede tientallen inwoners. Onder de laatsten zijn vredesambassadeur Secil Arda, oud gedeputeerde/stadsbestuurder Dick Buursink en schrijver/dichter Regine Hilhorst.
Intussen hopen de initiatiefnemers de komende dagen op nog meer steun.

De tekst van het Kerstmanifest:

Natuurlijk kunnen vluchtelingen op ons rekenen!

Inwoners en hun organisaties in Enschede voelen zich verbonden met mensen in nood, dichtbij en veraf.
Onze stad telt inwoners van 160 nationaliteiten op 160.000 inwoners. Veel van ons zijn, soms kort, maar vaak al lang geleden naar Enschede gekomen in de hoop op een beter leven. Uit Europa en van daarbuiten maar ook uit Drenthe, Friesland en Groningen. Nieuwelingen hebben de stad mee doen bouwen en bloeien.
Opnieuw staan we voor een enorme opgave. Mensen zijn in nood. Dus staan wij als Enschede klaar om ze op te vangen en te helpen om een plek te vinden in onze samenleving. Naoberschap door naastenliefde  en verantwoordelijkheid voor medemensen. Wij zullen het gemeentebestuur en COA ter zijde staan bij de uitvoering hiervan. Wij wensen iedereen goede feestdagen en een voorspoedig nieuwjaar toe.

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 RT @LimburgCB: Impressive #crossborder protest of 50.000 Dutch,German and Belgium people against the failing nuclear power plant of #Tihang