Gezocht: Bestuurders Water Natuurlijk voor Waterschap Vechtstromen

Heeft u affiniteit met Water Natuurlijk en de wereld van waterschappen? Heeft u bestuurlijke ervaring en een groen/blauw netwerk? Bent u voor 5 jaar beschikbaar, enkele dagen per maand voor het Algemeen Bestuur of eventueel 3 dagen p/w voor een DB functie? De waterschappen Velt & Vecht en Regge & Dinkel vormen vanaf 1 januari 2014 het nieuwe waterschap Vechtstromen. Voor het bestuur van dit waterschap zoekt Water Natuurlijk gemotiveerde kandidaten met een groen/blauw hart en een brede kijk op waterschappen.

Nederlanderschap voor pardonners

In 2013 moeten asielzoekers en vluchtelingen, die in 2007 een generaal pardon kregen, hun verblijfsvergunning verlengen. Om Nederlander te kunnen worden moeten zij een gelegaliseerde geboorteakte en een paspoort overhandigen. Voor velen van hen is dit echter onmogelijk. Daarom is er een landelijke petitie gestart om neutralisatie voor ‘pardonners’ mogelijk te maken. De petitie vind je hier

Kiezen om te delen: Bram van Ojik in gesprek over werk en sociale zekerheid

Nederland is in crisis. De werkloosheid loopt op en door de bezuinigingen staat de sociale zekerheid onder druk. Deze tijd vraagt om nieuwe antwoorden. GroenLinks wil die antwoorden hebben: een duurzame visie op werk en sociale zekerheid. Onze politiek leider, Bram van Ojik, is samen met experts van binnen en buiten de partij bezig geweest om die visie te formuleren. Graag wil hij nu met jullie, GroenLinks-leden en andere belangstellenden in gesprek over de toekomst van werk en sociale zekerheid. Hoe kijken we naar de crisis? Wat gaan we doen om meer mensen aan het werk te krijgen? Wat is het groene antwoord van GroenLinks?

Lezing Femke Halsema op 18 juni

Trendbureau Overijssel organiseert sinds 2009 de lezingencyclus 'De Wijzen in het Oosten'. Landelijke opinieleiders buigen zich elk vanuit hun eigen persoonlijke invalshoek over de toekomst van Oost Nederland. De volgende spreker is Femke Halsema. Zij geeft op 18 juni een lezing in het provinciehuis in Zwolle.

Politiek café met Linda Voortman

GroenLinks organiseert op 8 februari 2013 een politiek café met Tweede Kamerlid Linda Voortman. Ze is dan in haar geboortestad Enschede vanwege een werkbezoek. De bijeenkomst die in het teken zal staan van zorg en sociale zaken begint om 19.30u in de Fabrieksschool, Noorderhagen 13, Enschede. Iedereen is welkom, koffie en thee zijn gratis.

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @FBEnschede: Project Fietsmaatjes van @Twente_Mobiel vandaag uitgebreid in @tubantia https://t.co/Q8DT3Fmczm
GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW

Nieuws uit de afdeling