Nederland is in crisis. De werkloosheid loopt op en door de bezuinigingen staat de sociale zekerheid onder druk. Deze tijd vraagt om nieuwe antwoorden. GroenLinks wil die antwoorden hebben: een duurzame visie op werk en sociale zekerheid. Onze politiek leider, Bram van Ojik, is samen met experts van binnen en buiten de partij bezig geweest om die visie te formuleren. Graag wil hij nu met jullie, GroenLinks-leden en andere belangstellenden in gesprek over de toekomst van werk en sociale zekerheid. Hoe kijken we naar de crisis? Wat gaan we doen om meer mensen aan het werk te krijgen? Wat is het groene antwoord van GroenLinks?

Over deze en andere vragen wil Bram in gesprek met de leden. Daartoe hebben we vijf bijeenkomsten georganiseerd, verspreid over het land. De data en locaties zijn als volgt:

- 24 juni: Leeuwarden

- 25 juni: Rotterdam

- 28 juni: Zwolle

- 1 juli: Den Bosch

- 2 juli: Amsterdam

Meer informatie over de locaties, tijden en aanmelden.

Iedereen is van harte welkom om vragen te stellen en mee te discussiëren. Ter voorbereiding op het gesprek wordt op 21 juni een notitie gepubliceerd op www.bureaudehelling.nl We nodigen iedereen uit om op de gespreksnotitie te reageren of om verwante onderwerpen aan te snijden. Lees daarover meer op de site van Bureau de Helling.

In het komende Magazine en in het herfstnummer van het tijdschrift De Helling zal uitgebreid aandacht worden besteed aan deze discussies.

De opbrengst van de bijeenkomsten en discussies vormen de basis voor een essay dat Bram over deze onderwerpen schrijft. Het essay wordt gepresenteerd tijdens de Ledendag op 28 september. Ook daar zijn jullie natuurlijk van harte voor uitgenodigd. Noteer al vast die datum!

Wij kijken uit naar de gesprekken en naar jullie bijdragen! Laten we er leuke en interessante bijeenkomsten en gesprekken van maken. We rekenen op jullie!

Rik Grashoff, partijvoorzitter
Bram van Ojik, voorzitter Tweede Kamerfractie GroenLinks

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling