GroenLinks heeft onlangs het concept verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017 gepresenteerd. Dit programma is hier te downloaden.

In tegenstelling tot voorgaande edities is het niet meer mogelijk om als afdeling amendementen in te dienen, maar moeten amendementen door minimaal 15 GL-leden worden ondertekend.
De Twentse afdelingsbesturen hebben daarom besloten de krachten te bundelen en organiseren op 28 september 2016 van 17:30 tot ca. 19:20 een bijeenkomst voor Twentse leden die voorstellen hebben ter verbetering van het verkiezingsprogramma. De bijeenkomst zal gehouden worden in de Wonne (3 minuten lopen vanaf station Enschede):

De Wonne
Noorderhagen 25
7511 EK Enschede

We hopen op een ruime opkomst (minimaal 15 leden) om zo gezamenlijk onze ideeën en verbetervoorstellen m.b.t. het verkiezingsprogramma om te kunnen zetten in amendementen. Deze zullen op het landelijk congres in stemming kunnen worden gebracht.

Dus heb je voorstellen hoe het landelijk verkiezingsprogramma nog beter kan worden gemaakt, kom dan naar de amendementendag! Mocht je op 28 september verhinderd zijn en wel ideeën hebben, dan kun je je voorstellen meegeven aan een GL-lid dat wel naar de amendementenavond gaat, of emailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor meer informatie over de procedure, zie: amendementen.groenlinks.nl

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053

Nieuws uit de afdeling