Zaterdag 2 maart vanaf 17.00 uur in de St. Jacobuskerk (Oude Markt, Enschede)

Al bijna twee jaar woedt in Syrië een nietsontziende burgeroorlog. De afgelopen weken krijgt de internationale gemeenschap gelukkig steeds meer oog voor het lot van de gewone burgers die op grote schaal slachtoffer zijn van het geweld en de gevolgen daarvan. Aan alles is gebrek, maar internationale hulporganisaties kunnen de noodlijdende bevolking in Syrië niet bereiken. Die bevolking kan wel bereikt worden door kleinere initiatieven. Met de “Syria’s Request Hulpactie” wil een nog steeds groeiend aantal organisaties in en rond Enschede deze Syrische initiatieven onder de aandacht brengen en ook Enschedeërs en Twentenaren die niet uit Syrië afkomstig zijn vragen solidair te zijn met hun vele uit Syrië afkomstige stads- en streekgenoten. Op zaterdagmiddag 2 maart wordt informatie gegeven over de diverse initiatieven.

Kijk voor meer info op het blog van de Syria's Request Hulpactie

Nieuwjaarsbijeenkomst
Gemeente Enschede
ma 8 jan, 20.00 - 22.00 - Saxion