Binnen GroenLinks Enschede bestaan momenteel twee inhoudelijke werkgroepen. Hiermee wordt de kennis en belangstelling die bij onze leden aanwezig is ingezet voor verbreding van kennis binnen de afdeling en ondersteuning van het raadswerk. De werkgroepen houden zich zelfstandig bezig met onderwerpen waarvoor politieke belangstelling is of zou moeten zijn. Dit alles met het doel om over deze onderwerpen informatie te verzamelen en uit te werken tot discussiestukken die kunnen dienen voor het bepalen van een beleidsvisie. Daarnaast kunnen de werkgroepen een bijdrage leveren aan het verkiezingsprogramma.

De werkgebieden van de werkgroepen zijn Zorg & Welzijn en Fysiek. Bij Zorg & Welzijn, worden actuele problemen besproken, bijvoorbeeld naar aanleiding van de agenda van de raad, maar ook in reactie op het nieuws. Het zijn altijd onderwerpen die dicht bij de deelnemers van de werkgroep staan. Onderwerpen die regelmatig langs komen bij Fysiek bijvoorbeeld, zijn de luchtkwaliteit in Enschede, fietsvoorzieningen, de groene omgeving, openbaar vervoer, afvalbeleid en "groene" of "duurzame" plannen van de gemeente.

Binnen iedere werkgroep is één persoon de coördinator. Zij of hij is verantwoordelijk voor het regelmatig bijeenkomen van de werkgroep en voor de communicatie met de fractie en het bestuur. De bijeenkomsten van de werkgroepen zijn openbaar en vinden ongeveer eenmaal per maand plaats. Als daar aanleiding toe is worden ook deskundigen van buiten de partij uitgenodigd.

Nieuwjaarsbijeenkomst
Gemeente Enschede
ma 8 jan, 20.00 - 22.00 - Saxion
M.H. Tromplaan 28 - Enschede