GroenLinks trekt aan de bel!

Afgelopen zaterdag hebben en groot aantal vrijwilligers van onze afdeling de groene jasjes weer uit de kast gehaald, de plooien glad gestreken en met een glimlach aangetrokken. Het succes van de vorige keer is nog weer eens dubbel en dwars overgedaan in de wijken Twekkelerveld en de Laares. De huis-aan-huisacties zijn weer begonnen! Wij gaan de huizen langs om te praten met bewoners, te luisteren wat zij belangrijk vinden of willen weten over de komende verkiezingen.

Verschillende 'organisers' van onze afdeling hebben een training in Utrecht gevolgd

Een organiser is een ambassadeur voor GroenLinks in een wijk, op een school of universiteit. Je bouwt een campagneorganisatie op grassroots-niveau en rekruteert en traint vrijwilligers om samen langs de deuren te gaan. Daarmee zorg je niet alleen voor een hoge opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen, maar verbind je ook Nederlanders van verschillende achtergronden. Zo maak je het verschil in je eigen gemeenschap.

Campagne gemeenteraadsverkiezingen

De campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen is aan het opwarmen. Vanaf januari gaan we actief huis-aan-huis. Daarnaast willen we activiteiten organiseren, zoals bijvoorbeeld een politiek café in samenwerking met (studenten) organisaties. Heb je ideeën, laat het ons weten! Onze focus ligt op het verhogen van het opkomstpercentage. En vooral onder de doelgroep van 18-35 jaar. Laat nou toevallig blijken dat in die doelgroep veel GroenLinks gestemd wordt.

Het social media team

Nu de gemeenteraadsverkiezingen dichterbij komen, wordt ook de social media campagne steeds belangrijker. GroenLinks Enschede was al actief op Facebook en Twitter, maar daar is nu ook Instagram aan toegevoegd!

di 23 jan, 19.30 - Stadhuis

wo 24 jan, 19.30 - Stadhuis