Binnen GroenLinks Enschede bestaan momenteel twee inhoudelijke werkgroepen. Hiermee wordt de kennis en belangstelling die bij onze leden aanwezig is ingezet voor verbreding van kennis binnen de afdeling en ondersteuning van het raadswerk. De werkgroepen houden zich zelfstandig bezig met onderwerpen waarvoor politieke belangstelling is of zou moeten zijn. Dit alles met het doel om over deze onderwerpen informatie te verzamelen en uit te werken tot discussiestukken die kunnen dienen voor het bepalen van een beleidsvisie. Daarnaast kunnen de werkgroepen een bijdrage leveren aan het verkiezingsprogramma.

De werkgebieden van de werkgroepen zijn Zorg & Welzijn en Fysiek. Bij Zorg & Welzijn, worden actuele problemen besproken, bijvoorbeeld naar aanleiding van de agenda van de raad, maar ook in reactie op het nieuws. Eigenlijk gewoon alles wat betrekking heeft op het gebied van zorg en welzijn in onze gemeente. Het zijn altijd onderwerpen die dicht bij de deelnemers van de werkgroep staan. Onderwerpen die regelmatig langs komen bij werkgroep Fysiek zijn bijvoorbeeld, de luchtkwaliteit in Enschede, fietsvoorzieningen, de groene omgeving, openbaar vervoer, afvalbeleid en "groene" of "duurzame" plannen van de gemeente.

Binnen iedere werkgroep is één persoon de coördinator. Zij of hij is verantwoordelijk voor het regelmatig bijeenkomen van de werkgroep en voor de communicatie met de fractie en het bestuur. De bijeenkomsten van de werkgroepen zijn openbaar en vinden ongeveer eenmaal per maand plaats. Als daar aanleiding toe is worden ook deskundigen van buiten de partij uitgenodigd.

Bij interesse, neem dan even contact op met de desbetreffende coördinator:

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK
GroenLinks053 RT @groenlinks: De herindelingsverkiezingen staan voor de deur. Deze maandag, 20 november, gaat @jesseklaver erover in gesprek met @PALGroe
GroenLinks053 RT @RobinWessels75: @hansvanagteren neemt voorstel van #GroenLinks over om in #Twente meer samen te werken voor behoud van kwaliteit Twents…
GroenLinks053 RT @RobinWessels75: @eelcoeerenberg raadt voorstel van #GroenLinks aan om bij verlening van subsidies voorwaarden te stellen mbt #duurzaamh
RobinWessels75 @eelcoeerenberg Dank! De mogelijkheid stond al in de subsidieverordening, maar werd niet benut. Goed dat dit nu wel gaat gebeuren!
RobinWessels75 @hansvanagteren neemt voorstel van #GroenLinks over om in #Twente meer samen te werken voor behoud van kwaliteit Twents #landschap #raad053
RobinWessels75 @eelcoeerenberg raadt voorstel van #GroenLinks aan om bij verlening van subsidies voorwaarden te stellen mbt #duurzaamheid #raad053