In maart 2018 zijn er gemeenteraadsverkiezingen, dus de campagnetijd gaat weer beginnen. De landelijke overwinning van GroenLinks willen wij ook in Enschede graag verzilveren en daar hebben wij jou voor nodig! Met een minuutje, een kwartiertje, een uur of een dag kun jij al meehelpen. Er is altijd wel iets te doen. Ook al doe je maar 1 keer mee. Elke ondersteuning is méér dan welkom!

Wij zoeken organisatoren die onze campagneactiviteiten in de (eigen) wijk willen coördineren en wij zoeken voor elke wijk ook een netwerk van vrijwilligers - leden en sympathisanten - om in de maanden voor de verkiezingen gezamenlijk de deuren langs te gaan en met mensen in gesprek te gaan. Wij gaan vooral de wijken in waar GroenLinks op sympathie kan rekenen en waar voor ons mogelijk nieuwe stemmen te winnen zijn:

De Bothoven (7511), Horstlanden-Stadsweide (7513), Lasonder-Zeggelt (7514), Twekkelerveld (7521), Drienerveld en Campus (7522), Mekkelholt (7523), Stokhorst (7531), Broekheurne (7544) en Stadsveld (7545)

• Wil jij actief zijn als organisator of vrijwilliger in één van deze wijken, meld je dan aan! Als organisator vragen we je om je in te zetten voor een paar uur per week, te helpen zoeken naar nieuwe vrijwilligers en ervoor te zorgen dat iedereen op zijn of haar plek zit en zich prettig voelt in de groep en met zijn of haar taken.
  • Wij zoeken ook een organisator die als campagneleider de contacten onderhoudt met de organisatoren in de verschillende wijken en met het landelijke GroenLinks campagneteam, waarbij je zo nu en dan deelneemt aan landelijke bijeenkomsten. Meer informatie over deze specifieke vacature vind je hier. Of neem telefonisch contact op met Dirk Stemerding op tel: 06- 47268771
  • Ben jij iemand voor wie het werken met sociale media geen geheimen kent? Dan doen we graag een beroep op je als sociale media manager. Jij bent dan verantwoordelijk voor de online campagne van de afdeling. Je werkt aan de online uitstraling van GroenLinks Enschede en zorgt dat ons verhaal gehoord wordt. Je stelt de online strategie op, beheert de social media accounts en stuurt mailings naar onze achterban.
  • Wie wordt onze fotograaf? Misschien is het je werk, misschien je hobby, feit is dat jij prachtige foto’s kunt maken. En dat jij jouw talent wilt inzetten voor GroenLinks Enschede. We vragen je om zo af en toe een paar goede foto’s te maken van een actie van GroenLinks, of van een optreden van een raadslid, zodat we dit kunnen verspreiden via (sociale) media. Je foto’s zullen we met bronvermelding gebruiken, en als je een website hebt zullen we hier consequent naar linken.

Aanmelden kan via de landelijke website nu.groenlinks.nl/doemee of mail direct naar onze afdeling: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK