Praten met je mond vol

Fractie en bestuur willen iedereen die interesse heeft in GroenLinks uitnodigen om samen met ons een hapje te eten op dinsdag 2 mei om 18:00 uur bij Cultureel Vulpunt het Tankstation, Deurningerstraat 28, Enschede.

Actieve leden, niet-actieve leden, sympathisanten van GroenLinks; iedereen is van harte welkom! Bijvoorbeeld om kennis te maken de mensen die zich inzetten voor dezelfde idealen en om ideeën uit te wisselen. GroenLinks Enschede is begonnen met de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen, genoeg stof voor een goed gesprek. Dus: komt allen langs, we zijn benieuwd wie je bent!

Fijnstof in Enschede, het gevaar dat we allemaal inademen

“Fijnstof in Enschede, het gevaar dat we allemaal inademen”. Zó luidt de titel van de voordracht die dr. Bert Heusinkveld zal houden op maandag 15 februari a.s. in het Stadhuis van Enschede. Aanvang is op zijn vroegst om 19.30 uur maar het precieze tijdstip wordt later bekend gemaakt. Heusinkveld is verbonden aan de Wageningen Universiteit (WUR) en geldt als een luchtkwaliteits-deskundige. In zijn voordacht zal hij de resultaten van in Enschede uitgevoerde roetconcentratie metingen bekend maken en van commentaar voorzien. De luchtkwaliteitsmetingen zijn een initiatief van GroenLinks en Wim Lentink.

GroenLinks op bezoek bij bewonersbedrijf Beien, Bewoners initiatief Enschede Noord

Deze week ging de GroenLinks fractie op bezoek bij het bewonersbedrijf Beien. Niet om te horen waarop we moeten bezuinigen, maar om te horen hoe bewoners zelf het initiatief kunnen nemen. We werden ontvangen op de kinderboerderij Noord. De kinderboerderij ondersteunt het initiatief en treedt als gastheer op. De kinderboerderij heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan en sluit naadloos aan bij dit bewonersbedrijf. Het bewoners bedrijf is een initiatief dat is opgezet nadat de gemeente in alle stadsdelen milieubewuste mensen heeft opgeroepen om bij elkaar te komen. Dit om te kijken of er gezamenlijk op milieu gebied iets op gang gebracht kon worden. Voor zover bij GroenLinks bekend is is dit het enige initiatief dat daaruit is voortgekomen.

GroenLinks Tweede Kamerlid en raadsfractie in actie tijdens NL Doet

GroenLinks steekt, net als voorgaande jaren, tijdens de vrijwilligersactie NL Doet op 15 en 16 maart de handen uit de mouwen. GroenLinks Tweede-Kamerlid Linda Voortman en raadsleden Jelle Kort en Tiny Hannink gaan zaterdag als vrijwilligers aan de slag in Boswinkel bij de jaarlijkse opschoondag. Tiny Hannink gaat daarnaast op vrijdag klussen in de tuin bij een van de huizen van Helmerzijde, onderdeel van Mediant.

GroenLinks met EnHOe aan de slag in het Aamsveen

GroenLinks Enschede gaat regelmatig op bezoek bij een organisatie in de stad. Zaterdag 23 februari helpen GroenLinksers EnHOe tijdens een natuurwerkdag in het Aamsveen. EnHOe bestaat uit een groep vrijwilligers die regelmatig de natuur in gaan om daar onderhoudswerkzaamheden uit te voeren.

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 RT @LimburgCB: Impressive #crossborder protest of 50.000 Dutch,German and Belgium people against the failing nuclear power plant of #Tihang