“Fijnstof in Enschede, het gevaar dat we allemaal inademen”. Zó luidt de titel van de voordracht die dr. Bert Heusinkveld zal houden op maandag 15 februari a.s. in het Stadhuis van Enschede. Aanvang is op zijn vroegst om 19.30 uur maar het precieze tijdstip wordt later bekend gemaakt. Heusinkveld is verbonden aan de Wageningen Universiteit (WUR) en geldt als een luchtkwaliteits-deskundige. In zijn voordacht zal hij de resultaten van in Enschede uitgevoerde roetconcentratie metingen bekend maken en van commentaar voorzien. De luchtkwaliteitsmetingen zijn een initiatief van GroenLinks en Wim Lentink.

Ze zijn uitgevoerd dankzij de medewerking van een dertigtal Twentse vrijwilligers, waaronder leden van GroenLinks, de SP en Stichting ‘Sociaal Hart Enschede’. Op 14 en 15 december en 18 en 19 januari jl. werd er gemeten aan de Boddenkampsingel, de Klokkenplas, de Kuipersdijk, respectievelijk de Ripperda-straat en de Spelbergsweg. De voordracht vindt plaats in het kader van het Randprogramma van de Stedelijke Commissie. Robin Wessels, raadslid voor GroenLinks in Enschede , zal die avond als gastheer optreden. Vanwege het algemeen belang van schone lucht voor de volksgezondheid en het beperkte aantal vergelijkbare metingen, reikt de relevantie van de voordracht veel verder dan Enschede alleen. Daarom zal er landelijke bekendheid aan worden gegeven. Iedereen van harte welkom.

Wanneer: maandag 15 februari 2016 om 19.30 uur
Waar: Stadhuis Enschede

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: Wim Lentink, Stichting ‘Sociaal Hart Enschede’, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., tel. 06-26306957 Robin Wessels, GroenLinks Enschede, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., tel. 06-24685565

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053