GroenLinks steekt, net als voorgaande jaren, tijdens de vrijwilligersactie NL Doet op 15 en 16 maart de handen uit de mouwen. GroenLinks Tweede-Kamerlid Linda Voortman en raadsleden Jelle Kort en Tiny Hannink gaan zaterdag als vrijwilligers aan de slag in Boswinkel bij de jaarlijkse opschoondag. Tiny Hannink gaat daarnaast op vrijdag klussen in de tuin bij een van de huizen van Helmerzijde, onderdeel van Mediant.

Zaterdag 16 maart gaan de GroenLinksers aan de slag tijdens de jaarlijkse opschoondag in Boswinkel. Tweede Kamerlid Linda Voortman woonde het eerste jaar van haar leven in deze buurt in een flat aan de Beneluxlaan en komt met plezier naar Enschede om te helpen haar oude buurt op te schonen. Raadsleden Jelle Kort en Tiny Hannink helpen haar daarbij. Vrijwilligers voor de opschoonactie verzamelen zich om 13.00 uur bij ’t Njie Terphoes aan de Noordhollandstraat.

Op vrijdag 15 maart gaat raadslid Tiny Hannink aan de slag in de tuin bij een van de huizen van Helmerzijde, onderdeel van Mediant. Hier zijn onlangs overdekte plekken gecreëerd die mooier ingericht zouden kunnen worden met bloembakken en hangplanten.

NL Doet zijn twee dagen waarop iedereen, jong en oud, als vrijwilliger aan de slag kan bij één van de vele organisaties die hieraan meedoen. NL Doet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag de handen uit de mouwen te steken. GroenLinks Enschede bezoekt vaker organisaties in de stad om vrijwilligerswerk te doen. GroenLinks wil daarmee vrijwilligerswerk onder de aandacht brengen. Vrijwilligers leveren een belangrijke, positieve bijdrage aan onze stad. Zonder hen zou Enschede een stuk minder kleurrijk zijn.

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053