GroenLinks blijft groen en sociaal

GroenLinks zal ook bij de laatste algemene beschouwingen in deze raadsperiode weer groene en sociale keuzes bepleiten. Zo wil GroenLinks zorg en ondersteuning van inwoners behouden. Daarnaast willen we het culturele aanbod overeind houden. Nu de financiële situatie voor de gemeente Enschede bekend is voor de komende jaren, ontstaat een duidelijk beeld van de keuzes die na de verkiezingen gemaakt moeten worden. Wie nog meer wil investeren in stad en economie, zal uiteindelijk moeten snijden in zorg en ondersteuning van inwoners.

Tweede Kamerlid Corinne Ellemeet op bezoek in Enschede

Afgelopen maandag heeft ons nieuwe Tweede Kamerlid Corinne Ellemeet een bezoek gebracht aan Enschede. Het doel van het bezoek was om kennis te maken met de Enschedese GroenLinksafdeling en om aandacht te vragen voor de grote tekorten op het sociaal domein waarmee de stad geconfronteerd wordt. Daarnaast heeft Corinne kennis gemaakt met het project Levensboek van de UT. Dit project biedt dementerende ouderen de kans om allerlei momenten uit hun leven opnieuw te beleven en daarmee de kwaliteit van hun leven te verhogen.

GroenLinks bestuur Enschede - Haaksbergen stelt zich voor

Bestuur afdeling GroenLinks Enschede - Haaksbergen, van links naar rechts:

Dirk Stemerding, van 1951 en inmiddels gepensioneerd. Ik werkte de afgelopen acht jaar in Den Haag op het Rathenau Instituut. Dit instituut ondersteunt publieke en politieke meningsvorming over de maatschappelijke betekenis en effecten van nieuwe technologie. Mijn werkterrein was de biotechnologie en zo leerde ik de rol kennen van bedrijven, maatschappelijke organisaties en de politiek in de besluitvorming daarover. Ik ben jarenlang passief lid geweest van de PvdA en besloot vorig jaar om over te stappen naar GroenLinks. Het elan, de toekomstgerichtheid en de inzet voor een duurzame samenleving spreken mij in GroenLinks in het bijzonder aan. Als lid van de activiteitencommissie binnen het bestuur ga ik mij inzetten om leden in de afdeling meer actief bij de partij te betrekken en om het ledenbestand nog verder te laten groeien.

Korte impressie ALV GroenLinks Enschede - Haaksbergen, 11 mei 2017

Op een mooie zomerachtige avond hebben we de eerste ALV van dit jaar van onze afdeling gehouden in Concordia aan de Oude Markt in Enschede. Ondanks grote concurrentie van de voorrondes Eurovisie Songfestival 2017 en de halve finale van de UEFA Europa League, konden we toch nog 17 leden verwelkomen.

Sneller aan de slag met duurzame energie-projecten

Meerderheid raad steunt amendement GroenLinks

Op 10 april werden de uitkomsten van Enschede Wekt Op besproken in de gemeenteraad. Het college had een raadsvoorstel geschreven waarin werd voorgesteld om, op basis van een aantal concentratiegebieden voor zonne- en windenergie, een structuurvisie energie op te stellen. Inclusief de benodigde onderzoeken zou het al met al nog ruim een jaar duren totdat die structuurvisie door de raad kan worden vastgesteld. In totaal zou daarmee het hele proces rond Enschede Wekt Op 2 jaar in beslag nemen, 2 jaar waarin de focus ligt op praten en beleidsnota's schrijven, in plaats van het daadwerkelijk realiseren van duurzame energieprojecten in Enschede.

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 RT @LimburgCB: Impressive #crossborder protest of 50.000 Dutch,German and Belgium people against the failing nuclear power plant of #Tihang