Muziekkwartier: opnieuw investeren in stenen?

Een week nadat Enschede in het landelijke regeerakkoord één van de vier culturele centra buiten de randstad werd genoemd, stond het plan om te investeren in een nieuwe
entree voor het Muziekkwartier op de agenda. Met de bouw van één gezamenlijke entree willen de instellingen het gebouw tot een huiskamer van de stad maken. De samenwerking tussen instellingen werpt steeds meer zijn vruchten af en onlangs heeft ook de Bibliotheek aangegeven te willen kijken naar de mogelijkheid om te verhuizen naar het Muziekkwartier. GroenLinks is blij dat de instellingen na de zware bezuinigingen weer vooruit kunnen kijken en wil graag geld vrij maken voor cultuur, maar is geen voorstander van opnieuw investeren in stenen.

Op weg naar een toegankelijk en groen zwembad

Afgelopen raadsvergadering heeft GroenLinks met succes gepleit voor extra onderzoek naar verdere verduurzaming van het nieuw te bouwen zwembad. In de loop van volgend jaar zal de wethouder met een voorstel naar de gemeenteraad komen waarin de mogelijkheden om het zwembad energieneutraal of aardgasloos te bouwen zijn uitgewerkt.

Kandidatencommissie aan het werk

Als kandidatencommissie bestaan we uit Henk Nijhof (uit Hengelo), Elly Lentelink, Elly van der Helm en Marieke Arends. Harm Bult is inmiddels naar Utrecht verhuisd. Elly van der Helm en Henk Nijhof zijn zowel actief binnen de kandidatencommissie van Hengelo als Enschede. We hebben een oproep voor kandidaten voor de gemeenteraad geplaatst in de LinksVoor, via de site en Facebook.

Voortgang Programmacommissie

De Programmacommissie heeft inmiddels de laatste hand gelegd aan het concept verkiezingsprogramma 2018-2022 voor de gemeenteraadsverkiezing van maart 2018. Dit programma zal in het aankomend weekend 21 en 22 oktober per email en in sommige gevallen per post naar de leden worden verzonden. Indien gewenst kunnen de leden schriftelijk tot en met zaterdag 11 november a.s. 23:59 uur amendementen op dit programma indienen.

Impressie van de kennismakingsavond voor nieuwe leden op 28 september jl. in het stadhuis

Op donderdagavond 28 september 2017 hebben 15 nieuwe- en een paar al wat oudere leden deelgenomen aan onze eerste kennismakingsavond voor nieuwe leden van GroenLinks Enschede/Haaksbergen. We zijn met onze fractievoorzitter Jelle Kort als gids begonnen met een rondleiding door het stadhuis, waarbij onder anderen de raadszaal, Mozaïekzaal en Friedhoffkamer bezocht werden. Met name de Friedhoffkamer is erg interessant; nog vrijwel geheel authentiek ingericht, je waant je terug in de jaren dertig.

Borrel!
wo 8 nov, 21.00 - Het Bolwerk
Iedereen welkom

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis