GroenLinks kijkt terug op een succesvolle raadsperiode

Op 21 maart 2018 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Dat betekent dat GroenLinks zich weer bijna vier jaar heeft ingezet voor rechtvaardigheid en duurzaamheid in Enschede. Om het in de toekomst ook goed of zelfs een stukje beter te hebben. Vanuit de oppositie was het niet altijd gemakkelijk om voor elkaar te krijgen wat we wilden, maar toch is het niet verkeerd om eens een paar zaken bij elkaar te zetten die we gedaan en bereikt hebben.

Poppodium Enschede is helaas afhankelijk geworden van Hengelo

Eind vorig jaar kwam plotseling het schokkende nieuws naar buiten dat de samenwerking tussen Metropool en Atak voorlopig van de baan is en de gemeente Enschede Atak voor 2018 geen subsidie verleent. Een onzekere tijd brak aan voor de medewerkers, vrijwilligers en bezoekers van het poppodium. Afgelopen maandagavond verzamelde zich voorafgaand aan de informatiesessie over Atak een grote groep mensen voor de deuren van het stadhuis, om steun te betuigen aan Atak en de popcultuur in Enschede.

GroenLinks scherp op uitwerking stadsdialoog vuurwerk

Als GroenLinks zijn we er erg blij mee dat de stadsdialoog over vuurwerk de 'vuurwerkimpasse' heeft doorbroken. Bij diverse jaarwisselingen mocht ik weer iets zeggen op de radio over de grote hoeveelheid overlastmeldingen in Enschede. Herhaalde pogingen van GroenLinks om de gemeente in beweging te brengen hier iets aan te doen troffen geen doel. Inwoners blijken er anders tegenaan te kijken dan de politiek in de afgelopen jaren. En dát heugelijke feit moet nu op een goede manier in daden worden omgezet.

Campagnepand of beter gezegd campagnehonk GroenLinks Enschede beschikbaar

We hebben voor onze campagne voor de gemeenteraadsverkiezing 2018 in Enschede behoefte aan een centrale plek waar we overdag kunnen werken aan de campagne en waar we ons campagnemateriaal kunnen opslaan. Deze plek dient in het centrum van Enschede te liggen en ook beschikbaar te zijn als uitvalbasis voor de acties die wij in de campagne gaan voeren en als plek om met een aantal mensen te kunnen vergaderen. Deze plek - ons campagnehonk - hebben we gevonden in de HUB Twente, het voormalige SLO gebouw aan het begin van de Boulevard en met de ingang  aan de Beltstraat (busbaan).

Uitnodiging: Nieuwjaarsreceptie donderdag 11 januari 2018

De nieuwjaarsreceptie van onze afdeling Enschede/Haaksbergen zal op donderdag 11 januari 2018 vanaf 20:00 uur gehouden worden in Het Paradijs aan de Nicolaas Beetsstraat 48 in Enschede. Naast de gebruikelijke nieuwsjaartoespraak van onze voorzitter gebruiken we deze gelegenheid tevens als officiële start voor onze campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018. We zullen daar nader ingaan op de plannen en acties die we voor deze campagne hebben bedacht.

di 23 jan, 19.30 - Stadhuis

wo 24 jan, 19.30 - Stadhuis