GroenLinks is blij dat ook Enschede kan helpen bij het opvangen van de vele ontheemden die voor hun toekomst afhankelijk zijn van ons Nederlanders. De eerste vrijwilligers hebben zich al gemeld om iets voor de asielzoekers die naar Enschede komen te betekenen en velen hebben meegedacht over de locatie voor het te verrijzen asielzoekerscentrum. Het heeft wel een tijdje geduurd, maar we zijn blij dat het college van B&W overeenstemming heeft bereikt met het centraal orgaan opvang asielzoekers (COA) en onderbouwd een locatie heeft uitgekozen voor het opvangen van  600 mensen die het hard nodig hebben.

Meerdere opties zijn afgewogen, waarbij de locatie Esmarkerveld het beste aan de eisen lijkt te voldoen, hetgeen toch vooral aan het COA blijkt te zijn om te beoordelen.  Maar is hiermee de kous af? GroenLinks wil dat de mensen die naar Enschede komen niet alleen ‘plek’ wordt geboden voor zolang als nodig, maar ook een goede basis voor de toekomst. Graag willen we dat Enschede zich gastvrij toont en iets meer doet dan alleen plek bieden. Wat zijn succes- en faalfactoren op andere locaties in den lande en wat kunnen we als gemeenschap en als lokale overheid doen? Wordt vervolgd!

do 22 juni, 19.30 - Stadhuis

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis