Amsterdammers met een laag inkomen, die een ziek huisdier hebben, kunnen gratis naar de dierenarts voor een consult. Als uit het consult blijkt dat er een behandeling medisch noodzakelijk is, kan de gemeente Amsterdam een deel van de kosten van die behandeling vergoeden als deze boven de € 100,- is. Tot komend najaar loopt hiermee een proef. We zijn zeer benieuwd naar de resultaten hiervan, want dierenwelzijn vinden we belangrijk en ook in Enschede is armoede een probleem.

Amsterdamse dierenartsen geven aan dat mensen met weinig geld vanwege de kosten soms te lang wachten om hulp in te schakelen. Ook ziet het dierenasiel met lede ogen aan dat mensen afstand doen van hun huisdier, vanwege medische kosten die ze niet kunnen betalen.

Te verwachten valt dat een dergelijke regeling een belangrijke bijdrage levert aan zowel  dierenwelzijn als aan dat van hun baasjes. Als je een huisdier hebt wil je daar ook goed voor kunnen zorgen, maar ongetwijfeld kan niet iedereen dat betalen. Wordt hopelijk vervolgd!

di 26 sep, 19.30 - Stadhuis

vr 29 sep, 13.00 - Stadhuis

di 17 okt, 19.30 - Stadhuis

GroenLinks053 Gezocht kandidaat gemeenteraadsleden #GroenLinks #Enschede! Meer informatie vind je hier: https://t.co/WLonsGY38i https://t.co/52IuQHdoyK