Naar aanleiding van het initiatief van vijf Zuid-Hollandse gemeenten en de FNV een ‘verdringingsprotocol’ op te stellen, heb ik vragen gesteld over dit onderwerp. GroenLinks wil voorkomen dat werken met behoud van een uitkering de kans op een normaal betaalde baan vermindert. Dan wordt immers het paard achter de wagen gespannen.

Enschede doet al veel om verdringing te voorkomen. Vorig jaar nog nam de raad hier een motie over aan. Nu blijken veel afspraken over werken met behoud van uitkering in Enschede overeen te komen met die in het genoemde protocol. Maar helemaal duidelijk is de situatie voor mij nog niet. Opvallend verschil met het genoemde protocol is het feit dat er in Enschede geen maximum is gesteld aan de duur van een leerwerkplek met behoud van uitkering. Ik heb inmiddels nagevraagd waar we het dan precies over hebben (ik heb nog geen antwoord) en ik hoor graag wat uw ervaringen met dit onderwerp zijn.

di 26 sep, 19.30 - Stadhuis

vr 29 sep, 13.00 - Stadhuis

di 17 okt, 19.30 - Stadhuis

GroenLinks053 Gezocht kandidaat gemeenteraadsleden #GroenLinks #Enschede! Meer informatie vind je hier: https://t.co/WLonsGY38i https://t.co/52IuQHdoyK