Op een mooie zomerachtige avond hebben we de eerste ALV van dit jaar van onze afdeling gehouden in Concordia aan de Oude Markt in Enschede. Ondanks grote concurrentie van de voorrondes Eurovisie Songfestival 2017 en de halve finale van de UEFA Europa League, konden we toch nog 17 leden verwelkomen.

Belangrijke onderwerpen in deze vergadering waren:

• Goedkeuring financieel verslag over 2016: Na korte toelichting en positief advies kascommissie wordt dit goedgekeurd.
  • Jaarverslag 2016 Fractie: Robin Wessels en Anita Sempel brachten mondeling verslag uit en benoemden een paar "hoogtepunten", Jelle Kort is vanwege komende blijde familieomstandigheden afwezig.
  • Verslag van de gevoerde campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017: Milou Mulder geeft een kort verslag van de succesvolle acties die we hebben ondernomen in Enschede en Haaksbergen.
  • Verkiezing van nieuw bestuur: De beoogde nieuwe bestuursleden Dirk Stemerding en Marc van de Vegt stellen zich mondeling voor, Rob Storck is wegens vakantie niet aanwezig maar heeft zich schriftelijk voorgesteld.

Het nieuwe bestuur bestaat na deze ALV uit:

• Henk Zomer, voorzitter/penningmeester
  • Rob Storck, secretaris
  • Milou Mulder, campagneleidster
  • Dirk Stemerding, activiteitencommissie
  • Marc de Vegt, activiteitencommissie

De aftredende bestuursleden, Elly vd Helm, Everwijn Dambrink en Jan Plette zijn met een bos bloemen en een attentie bedankt voor hun diensten.

• Begroting 2017: Wordt met kleine wijziging inzake kosten ALV goedgekeurd.
  • Vaststelling opdracht programmacommissie en verkiezing leden van deze commissie: De opdracht wordt zonder wijzigingen aangenomen en de leden van de commissie zoals voorgesteld worden benoemd.
  • Vaststelling opdracht kandidatencommissie en verkiezing leden van deze commissie: De opdracht wordt na enige discussie goedgekeurd met als toevoeging dat de kandidaten de waarden van GroenLinks moeten onderschrijven. De kandidatencommissie mag zelf voorzien in de enig overgebleven vacature (inmiddels is dit gelukt).

De ALV verliep in een goede sfeer en werd afgesloten om 21:51 uur waarna nog een tijd werd nagepraat op het terras van Molly Malone.

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK
GroenLinks053 RT @groenlinks: De herindelingsverkiezingen staan voor de deur. Deze maandag, 20 november, gaat @jesseklaver erover in gesprek met @PALGroe
GroenLinks053 RT @RobinWessels75: @hansvanagteren neemt voorstel van #GroenLinks over om in #Twente meer samen te werken voor behoud van kwaliteit Twents…
GroenLinks053 RT @RobinWessels75: @eelcoeerenberg raadt voorstel van #GroenLinks aan om bij verlening van subsidies voorwaarden te stellen mbt #duurzaamh
RobinWessels75 @eelcoeerenberg Dank! De mogelijkheid stond al in de subsidieverordening, maar werd niet benut. Goed dat dit nu wel gaat gebeuren!
RobinWessels75 @hansvanagteren neemt voorstel van #GroenLinks over om in #Twente meer samen te werken voor behoud van kwaliteit Twents #landschap #raad053
RobinWessels75 @eelcoeerenberg raadt voorstel van #GroenLinks aan om bij verlening van subsidies voorwaarden te stellen mbt #duurzaamheid #raad053