Kort geleden schreef ik hierover in de LinksVoor en melde dat ik vragen zou stellen aan het college. Dat is inmiddels gebeurd en de antwoorden maken GroenLinks niet blij. Want hoewel het college zeker het belang van de stage onderschrijft, komt er geen zekerstelling om deze stages te behouden.

Het college schrijft dat zij de maatschappelijke stages zeer waardeert. Ze heeft een gemeenschappelijke stedelijke opzet van de maatschappelijke stages jarenlang gestimuleerd en is het met GroenLinks eens, dat stoppen met de stages kapitaalvernietiging is.

Het college gaat er vanuit dat alle betrokkenen door zullen gaan met het organiseren van de stages. Maar in tijden van bezuiniging is het niet zeker dat dit gebeurt. Het college erkent dit.

Gelukkig is er in het schooljaar 2013–2014 en ook in 2014-2015 nog de verplichting en het geld om deze stages te organiseren. Ook het college wil in deze periode niet bezuinigen op dit punt. De scholen en leerlingen vinden de stages heel waardevol en de maatschappelijke organisaties zijn er erg tevreden mee.

Er is veel geld ingestoken, maar de organisatie staat nu als een huis. Als de Haagse geldkraan dicht gaat, is er intussen een nieuw college. Wie weet wat zij kunnen doen! Als iedereen het wil, moet het mogelijk zijn de stages te behouden. GroenLinks zal er aan doen wat ze kan, om de stage voor Enschede te behouden.

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK