Jazzpodium de Tor, Podium voor jazz en geïmproviseerde muziek, is bekend in de wereld, maar onbekend voor veel Enschedeërs. Dat kan toch niet, dit vermaarde jazzpodium moet ook in Enschede goed bekend zijn. Op 5 april waren raadsleden uitgenodigd in de Tor en enkelen wisten het nauwelijks te vinden. Zelf ken ik het wel, maar kom er eigenlijk nauwelijks meer. Daar komt verandering in, ik heb meteen een jaarkaart gekocht.

Het jazzpodium De Tor, was al eens onderwerp van een randprogramma. Ook dit was omdat het best vermaard is, maar bij velen in Enschede onbekend. Daar moet zeker wat aan gebeuren. Wij hebben er toen over gesproken en ook bij deze uitnodiging was de (on)bekendheid weer een punt van aandacht. Enschede promotie moet hier zeker een rol in spelen, maar ook andere instellingen in de stad kunnen er aan bijdragen. Vanaf nu zal een gepensioneerd musicus zich volop gaan inzetten voor de Tor, zodat ook bij overleggen overdag de Tor goed vertegenwoordigd wordt.

Met ArteEZ is een samenwerking aangegaan waar het gaat om educatie en samenwerking. Ook biedt de Tor een podium voor beginnende jazzmusici en studenten; zij kunnen er op woensdagavonden (gratis) terecht voor sessie-avonden met bekende jazzmusici.

Veel bekende jazzmusici hebben al opgetreden in de Tor en vrijdagavond trad er de Amerikaanse Dena DeRose op, die samen met Maaike den Dunnen een prima programma verzorgde.

De betrekkelijk kleine ruimte, waardoor artiesten en publiek bijna bij elkaar op de lip zitten, geeft een heel bijzondere sfeer. Het is een genot hier bij te zijn. Ik kan het u van harte aanbevelen!

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK