Motie ingediend bij de bespreking van het raadsvoorstel stuknummer 16518
Motie mede ondertekend door D66, SP
motie verworpen

De Raad van de gemeente Enschede, in vergadering bijeen op maandag 4 maart 2013 en besprekend het raadsvoorstel stuknummer 16518

Constaterende dat,
• de kadernota voor de aanbesteding niet voorziet in het scenario van geen biedingen en daardoor op 4 december 2012 een nieuwe situatie is ontstaan;
• het dictum geen besluit vermeldt anders dan “kennis nemen van”;
• een besluit “kennis nemen van” geen besluit is in de zin van de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;

Overwegende dat,
• De Raad onvoldoende wordt betrokken bij de situatie die is ontstaan vanaf 4 december 2012 (geen biedingen);
• Zowel Raad als College worstelen met het ‘pettenprobleem’, dat aanduidt dat de verschillende rollen (ADT-bestuurder en wethouder van de gemeente Enschede) verenigd in één persoon, tot tegenstrijdigheden kunnen leiden;
• art. 30 lid 4 van de gemeenschappelijke regeling de mogelijkheid aan de raad geeft om deze te wijzigen
• de huidige samenstelling van het AB en DB niet voldoet aan de vereisten van het wetsvoorstel voor de nieuwe Wet Gemeenschappelijke Regeling;

Draagt het College op:
Overeenkomstig art. 30 lid 4 van de gemeenschappelijke regeling het Dagelijks Bestuur te verzoeken met met voorstel te komen voor wijziging van de samenstelling van het Algemeen Bestuur en en het Dagelijks Bestuur van ADT om aan bovengenoemde bezwaren tegemoet te komen, en waarbij de Raad van de gemeente Enschede direct vertegenwoordigd gaat worden in ADT;
en gaat over tot de orde van de dag.

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK