Motie ingediend bij de bespreking van het raadsvoorstel stuknummer 16518
Motie mede ondertekend door D66, SP
motie verworpen

De Raad van de gemeente Enschede, in vergadering bijeen op maandag 4 maart 2013 en besprekend het raadsvoorstel stuknummer 16518

Constaterende dat,
• de kadernota voor de aanbesteding niet voorziet in het scenario van geen biedingen en daardoor op 4 december 2012 een nieuwe situatie is ontstaan;
• het dictum geen besluit vermeldt anders dan “kennis nemen van”;
• een besluit “kennis nemen van” geen besluit is in de zin van de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;

Overwegende dat,
• De Raad onvoldoende wordt betrokken bij de situatie die is ontstaan vanaf 4 december 2012 (geen biedingen);
• Zowel Raad als College worstelen met het ‘pettenprobleem’, dat aanduidt dat de verschillende rollen (ADT-bestuurder en wethouder van de gemeente Enschede) verenigd in één persoon, tot tegenstrijdigheden kunnen leiden;
• art. 30 lid 4 van de gemeenschappelijke regeling de mogelijkheid aan de raad geeft om deze te wijzigen
• de huidige samenstelling van het AB en DB niet voldoet aan de vereisten van het wetsvoorstel voor de nieuwe Wet Gemeenschappelijke Regeling;

Draagt het College op:
Overeenkomstig art. 30 lid 4 van de gemeenschappelijke regeling het Dagelijks Bestuur te verzoeken met met voorstel te komen voor wijziging van de samenstelling van het Algemeen Bestuur en en het Dagelijks Bestuur van ADT om aan bovengenoemde bezwaren tegemoet te komen, en waarbij de Raad van de gemeente Enschede direct vertegenwoordigd gaat worden in ADT;
en gaat over tot de orde van de dag.

di 26 sep, 19.30 - Stadhuis

Rondleiding in het Stadhuis Enschede
voor GroenLinks-leden

do 28 sep, 19.00 Stadhuis