Amendement ingediend in de raadsvergadering van 8 december 2014
Amendement medeondertekend door SP
Amendement deels overgenomen door de wethouder

De raad van de gemeente Enschede, in vergadering bijeen op 8 december 2014, besprekende het raadsvoorstel verordening leerlingenvervoer.

Constaterende dat:
•    De leerlingen voortgezet speciaal onderwijs gelijk gesteld worden met de leerlingen uit het regulier voortgezet onderwijs.
•    Leerlingen uit het voortgezet speciaal onderwijs over het algemeen een langere afstand moeten afleggen naar een passende school dan leerlingen uit het regulier voortgezet onderwijs.
•    De kosten voor het vervoer naar een passende school hoog op kunnen lopen.
•    Elke leerling recht heeft op passend onderwijs.

Overwegende dat:
•    Het van groot belang is dat een kind naar de school kan gaan die het beste aansluit op zijn/haar behoeften, zodat kinderen de best mogelijke start in het leven krijgen.
•    Financiën geen doorslaggevende factor mogen zijn in de keus voor de best passende school voor een kind.
•    Ook voor ouders die geen beroep kunnen doen op een regeling in het kader van armoedebeleid, de kosten voor het leerlingenvervoer een zware financiële belasting kunnen zijn.

Besluit:
•    Beslispunt 2 van het dictum te veranderen in: “In de verordening “Leerlingenvervoer gemeente Enschede 2015” de VSO leerlingen gelijk te stellen met leerlingen uit het regulier onderwijs. Met dien verstande dat aan VSO leerlingen die zelfstandig van het openbaar vervoer gebruik kunnen maken nog wel een bekostiging op basis van de kosten van het openbaar vervoer toegekend wordt voor zover deze kosten de prijs van een twee-sterren abonnement te boven gaan. Het meerdere komt dan voor vergoeding in aanmerking.”
•    Draagt het college op de dekking van de kosten te zoeken in het programma Opgroeien en Ontwikkelen.

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK