Motie ingediend in de raadsvergadering van 8 december 2014
Motie medeondertekend door EA
Motie verworpen

De Raad van de gemeente Enschede, in vergadering bijeen op maandag 8 december 2014 en besprekend het Raadsvoorstel “Advies Commissie van Wijzen ‘Technology Base Twente’”.

Constaterende dat:
In besluitpunt 2 van dit raadsvoorstel aan B&W en GS wordt opgedragen een plan van aanpak voor de verderere uitwerking van het advies voor te leggen aan Raad en Staten;

Overwegende dat:
Lezende het Advies van de Commissie van Wijzen enkele vragen en dilemma’s worden opgeroepen, zoals:
-    Wanneer wordt duidelijk of de verschillende elementen uit de visie van de Commissie van Wijzen realiseerbaar en economisch haalbaar zijn?
-    Welke politieke verantwoordelijkheden c.q. politieke kaders gelden voor de gebiedsontwikkeling Luchthaven Twente e.o.?
-    Wat is een optimale combinatie van functies binnen het concept ‘Technology Base Twente’?
-    Hoe wordt uniciteit van ‘Technology Base Twente’ gewaarborgd?
-    Naar welke governancestructuur moet worden toe gewerkt om de ontwikkeling van ‘Technology Base Twente’ tot stand te kunnen brengen?

Draagt het college op:
In het op te stellen plan van aanpak, na consultatie van o.a. topteam, onder meer in te gaan op:

1.    Wanneer een conclusie wordt getrokken over het reailiteitsgehalte van (de verschillende elementen van) het Advies van de Commissie van Wijzen op basis van concrete/onderbouwde marktkansen;
2.    Hoe kan worden gekomen tot een heroverweging van de politieke kaders voor de gebiedsontwikkeling Luchthaven Twente e.o. en wanneer deze opnieuw worden vastgesteld.
3.    Hoe wordt gekomen tot een op elkaar afgestemde combinatie van functies binnen de gebiedsontwikkeling van Luchthaven Twente e.o. en het concept ‘Technology Base Twente’ i.h.b., rekening houdend met o.a. synergie, hinder, milieubelasting, verwachte werkgelegenheid etcetera. Wat is de rol van het kwaliteitsteam en van de overheden hierbij? Wanneer wordt de gewenste combinatie van functies duidelijk?
4.    Hoe uniciteit van ‘Technology Base Twente’ wordt gewaarborgd, zodat andere bedrijventerreinen in Twente (i.h.b. Kennispark) hiervan geen concurrentie ondervinden. Hoe wordt de verbinding met de andere Twentse bedrijventerreinen gelegd, indien een ontwikkeling binnen de gebiedsontwikkeling Luchthaven Twente e.o. niet mogelijk of wenselijk is? Wat is de rol van de overheden hierbij?
5.    Hoe met ADT moet worden omgegaan gezien toekomstige (publiek-private) samenwerkingsrelaties;
6.    Hoe de gemeenteraad periodiek wordt geïnformeerd over de activiteiten van topteam en kwaliteitsteam.

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK