Amendement ingediend in de raadsvergadering van 19 december 2016
Amendement ingediend door GL
Amendement aangenomen

De raad van de gemeente Enschede, in vergadering bijeen op 19 december 2016, besprekende het raadsvoorstel Nieuw Enschedees Welzijn.

Constaterende dat:
•    De wethouder bij de bespreking van het raadsvoorstel Tweede tranche burgerkracht heeft toegezegd alvorens er besloten wordt over verdere aanbesteding, met een notitie te komen waarin de resultaten die behaald zijn dánkzij het flexibiliseren van een gedeelte van het budget burgerkracht inzichtelijk worden gemaakt.
•    De wethouder heeft toegezegd bij deze notitie ook de input van de bevolking mee te nemen.
•    De raad vanavond beslist over het verder flexibiliseren van het budget burgerkracht.
•    Het mogelijk is om in de eerste stadsdeelcommissie van 2017 een inhoudelijke evaluatie op methodiek, initiatieven en doelbereiking te laten plaatsvinden.
•    Volgens het uitgezette tijdspad de bestekken voor de aanbesteding uiterlijk 20 maart 2017 vastgesteld moeten worden.
•    Er op 13 maart 2017 een raadsvergadering gepland staat.
•    De nota Nieuw Enschedees Welzijn breed wordt gedragen in de raad.

Overwegende dat:
•    Zowel het raadsvoorstel, de nota Nieuw Enschedees welzijn, als het online magazine geen inzicht geven in de resultaten die zijn behaald dánkzij het gedeeltelijk flexibiliseren van het budget burgerkracht.
•    Het mogelijk is de nota Nieuw Enschedees Welzijn vast te stellen en tegelijkertijd te beslissen over het flexibiliseren van de tweede tranche budget burgerkracht.

Besluit om:
•    Beslispunt 3 en 4 van het dictum te schrappen en te vervangen door: “3. Het voorstel tot het aanbesteden van de tweede tranche budget burgerkracht uit te stellen totdat de raad, middels de gesprekken met de diverse welzijnsaanbieders in de stadsdeelcommissies en een notitie vanuit het college, is geïnformeerd over de resultaten die zijn behaald in de 12 kavels dankzij het gedeeltelijk flexibiliseren van het budget burgerkracht en dit voorstel uiterlijk 1-3-2017 aan de raad voor te leggen.”

En gaat over tot de orde van de dag.

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis

GroenLinks053 Artikel uit de #LinksVoor van vandaag: GroenLinks blijft groen en sociaal #groenlinks #enschede https://t.co/0ZLOuNXVpv