Amendement ingediend in de raadsvergadering van 19 december 2016
Amendement ingediend door GL
Amendement aangenomen

De raad van de gemeente Enschede, in vergadering bijeen op 19 december 2016, besprekende het raadsvoorstel Nieuw Enschedees Welzijn.

Constaterende dat:
•    De wethouder bij de bespreking van het raadsvoorstel Tweede tranche burgerkracht heeft toegezegd alvorens er besloten wordt over verdere aanbesteding, met een notitie te komen waarin de resultaten die behaald zijn dánkzij het flexibiliseren van een gedeelte van het budget burgerkracht inzichtelijk worden gemaakt.
•    De wethouder heeft toegezegd bij deze notitie ook de input van de bevolking mee te nemen.
•    De raad vanavond beslist over het verder flexibiliseren van het budget burgerkracht.
•    Het mogelijk is om in de eerste stadsdeelcommissie van 2017 een inhoudelijke evaluatie op methodiek, initiatieven en doelbereiking te laten plaatsvinden.
•    Volgens het uitgezette tijdspad de bestekken voor de aanbesteding uiterlijk 20 maart 2017 vastgesteld moeten worden.
•    Er op 13 maart 2017 een raadsvergadering gepland staat.
•    De nota Nieuw Enschedees Welzijn breed wordt gedragen in de raad.

Overwegende dat:
•    Zowel het raadsvoorstel, de nota Nieuw Enschedees welzijn, als het online magazine geen inzicht geven in de resultaten die zijn behaald dánkzij het gedeeltelijk flexibiliseren van het budget burgerkracht.
•    Het mogelijk is de nota Nieuw Enschedees Welzijn vast te stellen en tegelijkertijd te beslissen over het flexibiliseren van de tweede tranche budget burgerkracht.

Besluit om:
•    Beslispunt 3 en 4 van het dictum te schrappen en te vervangen door: “3. Het voorstel tot het aanbesteden van de tweede tranche budget burgerkracht uit te stellen totdat de raad, middels de gesprekken met de diverse welzijnsaanbieders in de stadsdeelcommissies en een notitie vanuit het college, is geïnformeerd over de resultaten die zijn behaald in de 12 kavels dankzij het gedeeltelijk flexibiliseren van het budget burgerkracht en dit voorstel uiterlijk 1-3-2017 aan de raad voor te leggen.”

En gaat over tot de orde van de dag.

Borrel
wo 8 nov, 21.00 - Bolwerk

vr 10 nov, 9.30 - Stadhuis

AnitaSempel Mooi initiatief van Foodwatch! "Maak groente en fruit niet duurder maar btw-vrij!" https://t.co/6xmvG0TxRx
AnitaSempel RT @jesseklaver: Met Rutte III neemt de ongelijkheid toe. De rijkste 25% gaat er veel meer op vooruit dan de gewone Nederlander.
AnitaSempel RT @CorinneEllemeet: Verreweg het grootste deel van de ouderen met zorgvraag woont thuis. Zij komen er wel erg bekaaid vanaf in #regeerakko
AnitaSempel RT @vogelnieuws: Iedereen kan iets doen om de huismus te helpen. Tips! https://t.co/NLDR6iLrth
AnitaSempel @RoyBruinsma @GroenLinks053 @burgerbelangen @pvdaenschede Openhouden de Brug is nooit ons doel geweest. Maar ik beg… https://t.co/QorVKPnmJG
GroenLinks053 RT @groenlinks: Eerste berichten over regeerakkoord stemmen niet hoopvol. Maar het kán anders. Samen kunnen we de koers veranderen: https:/…
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad…
AnitaSempel RT @JelleKort: @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor…
JelleKort Nuchtere @RobinWessels75 keurt bestemmingsplan moskee goed. #raad053
JelleKort @AnitaSempel zorgt dat duurzaamheid nieuwe zwembad beter wordt bekeken. Bezetting krijgt second opinion: een zwembad is voor iedereen.
AnitaSempel Blij met steun vanuit #raad053 voor ons amendement nader onderzk duurzaamheid en recreatief zwemmen bij bouw nieuw zwembad. @GroenLinks053