Amendement ingediend in de raadsvergadering van 19 december 2016
Amendement ingediend door GL, SP, PvdA, CU, EA, BBE
Amendement aangenomen

De raad van de gemeente Enschede, in vergadering bijeen op maandag 19 december 2016, besprekende het raadsvoorstel 'Voorbereidingsbesluit Onzelfstandige Bewoning';

Constaterende dat:
• Het voorbereidingsbesluit wordt genomen om ongewenste ontwikkelingen mbt onzelfstandige bewoning binnen Enschede te voorkomen gedurende de periode dat een bestemmingsplan hiertoe wordt opgesteld;
• Bewoners in verschillende buurten aangeven dat een te hoog aandeel van woningen met onzelfstandige bewoning in een klein gebied een negatief effect kan hebben op de leefbaarheid in de buurt, bijvoorbeeld doordat niet alle 'huisjesmelkers' even veel aandacht besteden aan onderhoud en fysieke uitstraling van hun pand en de snelle wisseling van huurders/bewoners in dergelijke panden zorgt voor minder sociale samenhang in de buurt;

Overwegende dat:
• Het ontwerp-bestemmingsplan over enkele maanden gereed moet kunnen zijn;
• We willen werken aan een breed gedragen regelgeving voor dit bestemmingsplan, waarbij recht wordt gedaan aan zowel de zorgen die leven in verschillende buurten, als de mogelijkheden voor huiseigenaren en (zorg)organisaties om woonvormen te kunnen blijven bieden waarnaar vraag en behoefte bestaat;
• We gedurende deze korte overbruggingsperiode even de hand op de rem willen houden om het gesprek rond deze regels open te kunnen voeren en ongewenst hoge concentraties van onzelfstandige bewoning in sommige buurten te kunnen voorkomen;

Besluit:
• De regels van het voorbereidingsbesluit als volgt aan te passen:
• In artikel 1a de zinsnede "5 of meer personen" te vervangen door "3 of meer personen;"
• Artikel 1b te schrappen;
• In artikelen 1c1, 1c2 en 1c3 de zinsneden "5 of meer personen" te vervangen door "3 of meer personen" en de in de tabel onder 1c1 opgenomen percentages hierop aan te passen (naar de percentages zoals gebruikt tot december 2015);

En gaat over tot de orde van de dag

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @FBEnschede: Project Fietsmaatjes van @Twente_Mobiel vandaag uitgebreid in @tubantia https://t.co/Q8DT3Fmczm
GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW