De komende jaren wordt er als het aan het kabinet ligt miljarden bezuinigd op de zorg aan huis. Zo dreigt de huishoudelijke zorg voor 40 procent gekort te worden en de dagbesteding voor 25 procent.
GroenLinks vindt deze bezuinigingen idioot hoog en kortzichtig en is daarom een petitie-actie opgestart onder de noemer ‘Geen bezuinigingen maar goede zorg aan huis’.

Vrijdag 28 februari gaat Tweede Kamerlid Linda Voortman samen met Enschedese GroenLinkskandidaten en –leden de straat op om mensen te vragen de petitie te ondertekenen. De petitie kan ook online ondertekend worden. De petitie zal voor de behandeling van de nieuwe Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) in de Tweede Kamer aangeboden worden aan het kabinet.

“Linda Voortman: "Wanneer je wil dat mensen langer thuis kunnen wonen is bezuinigen op de zorg aan huis dom. Daar jaag je mensen juist de duurdere instellingszorg mee in. GroenLinks wil dan ook dat het kabinet in plaats van te bezuinigen op deze zorg kijkt naar bezuinigingsmogelijkheden op medicijnprijzen, salarissen van zorgbestuurders en overheadkosten.”

Mede in het kader van deze actie, maar ook om samen met lokale GroenLinkserscampagne te voeren, komt Linda Voortman vanmiddag op bezoek in Enschede. Om 14:27 uur arriveert ze op het station Centrum. Haar weg zal gaan leiden door de wijk Het Zeggelt en de binnenstad. Om 16:00 vertrekt ze weer.

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK