De komende jaren wordt er als het aan het kabinet ligt miljarden bezuinigd op de zorg aan huis. Zo dreigt de huishoudelijke zorg voor 40 procent gekort te worden en de dagbesteding voor 25 procent.
GroenLinks vindt deze bezuinigingen idioot hoog en kortzichtig en is daarom een petitie-actie opgestart onder de noemer ‘Geen bezuinigingen maar goede zorg aan huis’.

Vrijdag 28 februari gaat Tweede Kamerlid Linda Voortman samen met Enschedese GroenLinkskandidaten en –leden de straat op om mensen te vragen de petitie te ondertekenen. De petitie kan ook online ondertekend worden. De petitie zal voor de behandeling van de nieuwe Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) in de Tweede Kamer aangeboden worden aan het kabinet.

“Linda Voortman: "Wanneer je wil dat mensen langer thuis kunnen wonen is bezuinigen op de zorg aan huis dom. Daar jaag je mensen juist de duurdere instellingszorg mee in. GroenLinks wil dan ook dat het kabinet in plaats van te bezuinigen op deze zorg kijkt naar bezuinigingsmogelijkheden op medicijnprijzen, salarissen van zorgbestuurders en overheadkosten.”

Mede in het kader van deze actie, maar ook om samen met lokale GroenLinkserscampagne te voeren, komt Linda Voortman vanmiddag op bezoek in Enschede. Om 14:27 uur arriveert ze op het station Centrum. Haar weg zal gaan leiden door de wijk Het Zeggelt en de binnenstad. Om 16:00 vertrekt ze weer.

di 23 jan, 19.30 - Stadhuis

wo 24 jan, 19.30 - Stadhuis