GroenLinks wil op 8 maart, Wereldvrouwendag, vrouwen in het zonnetje
zetten. Daarom delen GroenLinks vrouwen zaterdagmiddag tussen 12:00 en 14:00 in het centrum van Enschede chocola uit.

Aan de positie van vrouwen valt ook in Nederland genoeg te verbeteren: vrouwen zijn beter opgeleid, maar verdienen minder dan hun mannelijken collega’s. Nederland is kampioen kleine deeltijdbaantjes voor vrouwen, maar topposities worden nog maar zeer beperkt door vrouwen bekleed.

GroenLinks steunt vrouwen om hun eigen keuzes te maken en hun positie te verbeteren. GroenLinks strijdt voor gelijke kansen voor vrouwen, goede kinderopvang om de combinatie werk en zorg te vergemakkelijken en aandacht voor het aandeel vrouwen in topposities. Niet alleen voor vrouwen die voldoen aan het beperkte beeld dat de media ons van hen geven, maar voor vrouwen in alle kleuren en maten, van alle gezindten en met alle verschillende voorkeuren en talenten.

Vrouwen, eet gerust een stuk chocolade!
GroenLinks biedt verschillende smaken aan op Wereldvrouwendag.

di 23 jan, 19.30 - Stadhuis

wo 24 jan, 19.30 - Stadhuis