12 maart info avond zonnepanelen

Op 12 maart organiseert GroenLinks Enschede een info avond over de aanleg van zonnepanelen. Hier worden de bewoners deskundig voorgelicht wat er bij komt kijken om zonnepanelen op het dak te installeren. De avond start om 20:00 en vindt plaats in het PET Paviljoen aan de Blekerstraat. Alle inwoners die de aanleg van panelen overwegen maar niet weten waar te beginnen zijn van harte welkom. Met deze activiteit wil GroenLinks de aanleg van panelen in Enschede een zwengel geven. Energie van de zon is immers schoon en financieel erg interessant.

Hans Jonker, deskundige op het gebied van zonnepanelen, Bewonersbedrijf Beien en duurzaam wonenwinkel Reimarkt zullen informatie geven over de aanleg van panelen. Zij geven antwoorden op vragen als: Welke daken zijn geschikt? Hoeveel kost het? Wanneer kan het financieel uit, welke subsidie mogelijkheden zijn er? Hoe lang duurt de aanleg? Ook is er volop ruimte om aan de deskundigen vragen te stellen.

Lijsttrekker Jelle Kort van GroenLinks Enschede organiseert de avond “Mijn droom is dat op zoveel mogelijk daken in Enschede zonnepanelen liggen. Deze avond brengt dat een stapje dichterbij. Iedereen is van harte welkom. De koffie staat klaar.”

Wat: info avond zonnepaneel

Wanneer: woensdag 12 maart om 20:00 (inloop om 19:30)

Waar: PET Paviljoen, Robsonpark, Blekerstraat 103

GroenLinks is in oktober gestart met de campagne ‘Kies de Zon’. Energie van de zon is gratis. Zonnepanelen worden in rap tempo fors goedkoper. Steeds meer mensen wekken hun energie zelf op. Toch zijn er nog veel geschikte daken zonder panelen. Ook op die daken ziet GroenLinks graag panelen. Duurzame energie heeft immers de toekomst en maakt onze energievoorziening minder kwetsbaar. Voor een overzicht van activiteiten: kiesdezon.groenlinks.nl

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK