12 maart info avond zonnepanelen

Op 12 maart organiseert GroenLinks Enschede een info avond over de aanleg van zonnepanelen. Hier worden de bewoners deskundig voorgelicht wat er bij komt kijken om zonnepanelen op het dak te installeren. De avond start om 20:00 en vindt plaats in het PET Paviljoen aan de Blekerstraat. Alle inwoners die de aanleg van panelen overwegen maar niet weten waar te beginnen zijn van harte welkom. Met deze activiteit wil GroenLinks de aanleg van panelen in Enschede een zwengel geven. Energie van de zon is immers schoon en financieel erg interessant.

Hans Jonker, deskundige op het gebied van zonnepanelen, Bewonersbedrijf Beien en duurzaam wonenwinkel Reimarkt zullen informatie geven over de aanleg van panelen. Zij geven antwoorden op vragen als: Welke daken zijn geschikt? Hoeveel kost het? Wanneer kan het financieel uit, welke subsidie mogelijkheden zijn er? Hoe lang duurt de aanleg? Ook is er volop ruimte om aan de deskundigen vragen te stellen.

Lijsttrekker Jelle Kort van GroenLinks Enschede organiseert de avond “Mijn droom is dat op zoveel mogelijk daken in Enschede zonnepanelen liggen. Deze avond brengt dat een stapje dichterbij. Iedereen is van harte welkom. De koffie staat klaar.”

Wat: info avond zonnepaneel

Wanneer: woensdag 12 maart om 20:00 (inloop om 19:30)

Waar: PET Paviljoen, Robsonpark, Blekerstraat 103

GroenLinks is in oktober gestart met de campagne ‘Kies de Zon’. Energie van de zon is gratis. Zonnepanelen worden in rap tempo fors goedkoper. Steeds meer mensen wekken hun energie zelf op. Toch zijn er nog veel geschikte daken zonder panelen. Ook op die daken ziet GroenLinks graag panelen. Duurzame energie heeft immers de toekomst en maakt onze energievoorziening minder kwetsbaar. Voor een overzicht van activiteiten: kiesdezon.groenlinks.nl