Op de dag na de verkiezingen kan GroenLinks Enschede tevreden zijn met het resultaat. In veel gemeenten levert GroenLinks iets in na de perikelen binnen de landelijke partij. In Enschede blijven alle hens aan dek en behouden we drie raadszetels. In de verkiezingscampagne stonden realistische keuzes centraal. Investeren in zorg en duurzaamheid, omdat daar de banen zitten. We zijn blij dat ons verhaal is opgepikt en bedanken onze kiezers voor het vertrouwen. Dankzij de inzet van een grote groep leden, Twitter-volgers e.a. is onze campagne een succes geworden, met een zichtbaar resultaat. Hartelijk dank daarvoor!

Het wordt een spannende tijd. D66, SP, Burgerbelangen Enschede, EnschedeAnders, ChristenUnie en OPA hebben gewonnen. Hartelijk gefeliciteerd met de winst en heel veel succes gewenst in de nieuwe gemeenteraad.

De oude coalitie van PvdA, VVD, CDA en Burgerbelangen Enschede is de meerderheid kwijt. D66 heeft tegen RTV Oost gezegd, Luchthaven Twente tot inzet van de coalitie-onderhandelingen te maken. Ook de SP zal met de winst op zak geïnteresseerd zijn om Luchthaven Twente tegen te houden en tot een realistisch alternatief te komen dat werk oplevert, met behoud van groen en leefbaarheid. Een combinatie met GroenLinks en een partij uit de oude coalitie die het luchthavenplan durft los te laten, ten gunste van een beter alternatief, ligt dan voor de hand. GroenLinks werkt hier graag aan mee. We zullen zien en we houden u natuurlijk op de hoogte.

di 23 jan, 19.30 - Stadhuis

wo 24 jan, 19.30 - Stadhuis