Mondelinge vragen van GroenLinks aan het college, d.d. 27 mei 2013

In de T.C. Tubantia werd in verschillende artikelen gemeld dat volgens bronnen in de politiek, een bedrag van vijf miljoen euro een definitieve concessieovereenkomst voor luchthaven Twente in de weg zou staan. Verder wordt gemeld dat het gat zal worden gedicht m.b.v. van een investeringsfonds, waarin Rijk, provicie en gemeente het benodigde bedrag zouden storten. Die opzet lijkt strijdig te zijn met het uitgangspunt dat er geen publiek geld in de exploitatie van de luchthaven mag worden gestoken en dient volgens GroenLinks onderwerp te zijn van politieke besluitvorming, voordat deze onderdeel kan uitmaken van de concessieovereenkomst.

GroenLinks heeft gevraagd een GLT-commissie te plannen waarin de kwalificatie van Reggeborgh/Aviapartner kan worden besproken, voordat de concessieovereenkomst wordt getekend. Hierover is nog geen duidelijkheid. GroenLinks heeft hierover de volgende vragen:

1. Wat klopt er wel en niet aan de berichtgeving in de TC Tubantia over het bestaan van een financiële 'kloof' en de opzet met het investeringsfonds?
2. Is het College met GroenLinks eens dat genoemde opzet strijdig is met het uitgangspunt dat er geen publiek geld ten goede mag komen aan de exploitatie van de luchthaven, en dat hierover politieke besluitvorming moet plaatsvinden, voordat de concessieovereenkomst wordt getekend?
3. Is het College bereid om mogelijk te maken dat de GLT-commissie kan vergaderen over de kwalificatie van Reggeborgh/Aviapartner voordat de concessieovereenkomst wordt getekend?

Beluister hier de antwoorden

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK