Mondelinge vragen van GroenLinks aan het college, d.d. 1 september 2014

Onlangs is de brug in de Noord Esmarkerrondweg over de spoorlijn naar Gronau vervangen. Doordat in de nieuwe situatie de brug voor het autoverkeer een meter hoger ligt dan de fietsbruggen aan weerszijden, is er een levensgevaarlijke situatie ontstaan: Auto's en fietsers kunnen elkaar zeer slecht zien. Dit heeft de afgelopen weken al geleid tot diverse aanrijdingen tussen auto en fiets. GroenLinks maakt zich grote zorgen over de ontstane situatie en de veiligheid van de vele fietsers die van deze route gebruik maken. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat het echt mis gaat en er een zwaargewonde of erger te betreuren is.

GroenLinks heeft hierover de volgende vragen:

1. Hebben gemeente en ProRail deze gevaarlijke situatie niet kunnen voorzien en dus voorkomen?

2. Welke maatregelen is het college van plan op zo kort mogelijke termijn te nemen om de veiligheid te verbeteren?

In de maanden dat de Noord Esmarkerrondweg was afgesloten voor autoverkeer terwijl de brug werd vervangen, zijn mij geen signalen ter öre gekomen dat deze afsluiting tot grote verkeersoverlast op omliggende wegen heeft geleid.

3. Is het college bereid, als noodmaatregel om verdere en ernstiger ongelukken te voorkomen, de brug per direct voor autoverkeer af te sluiten totdat een veilige situatie is gerealiseerd?

di 26 sep, 19.30 - Stadhuis

vr 29 sep, 13.00 - Stadhuis

di 17 okt, 19.30 - Stadhuis

GroenLinks053 Gezocht kandidaat gemeenteraadsleden #GroenLinks #Enschede! Meer informatie vind je hier: https://t.co/WLonsGY38i https://t.co/52IuQHdoyK