Schriftelijke vragen van GroenLinks aan het college, d.d. 27 december 2014

Op 27 december 2014 stond in de Tubantia een artikel onder de kop "Massale bomenkap Prins Bernhardpark in Enschede". In dit artikel staat geschreven dat een geheel bosperceel is gekapt terwijl tientallen bomen hadden moeten blijven staan. Ook verderop zijn grote bomen gekapt die moesten blijven staan.

GroenLinks is erg teleurgesteld dat veel bomen ten onrechte zijn gekapt en dat daarmee onnodig schade aan landschap en natuur is gedaan. GroenLinks is blij te lezen dat het ADT in het artikel haar excuses aanbiedt, maar daarmee is de schade nog niet hersteld. GroenLinks roept het college en ADT daarom op de landschappelijke kwaliteit zo spoedig en goed mogelijk te herstellen, bijvoorbeeld door herplant van volwassen bomen.

GroenLinks heeft hierover de volgende vragen aan het college:

1. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat veel meer bomen zijn gekapt dan nodig?
2. Welke stappen worden genomen om een dergelijke fout in de toekomst te voorkomen?
3. Welke stappen worden genomen om de schade aan landschap en natuur te herstellen en is herplant van volwassen bomen daarbij een te overwegen optie?
4. Wat zijn de kosten van dit herstel en wie draait voor die kosten op?

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @FBEnschede: Project Fietsmaatjes van @Twente_Mobiel vandaag uitgebreid in @tubantia https://t.co/Q8DT3Fmczm
GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW