Schriftelijke vragen van GroenLinks aan het college, d.d. 27 december 2014

Op 27 december 2014 stond in de Tubantia een artikel onder de kop "Massale bomenkap Prins Bernhardpark in Enschede". In dit artikel staat geschreven dat een geheel bosperceel is gekapt terwijl tientallen bomen hadden moeten blijven staan. Ook verderop zijn grote bomen gekapt die moesten blijven staan.

GroenLinks is erg teleurgesteld dat veel bomen ten onrechte zijn gekapt en dat daarmee onnodig schade aan landschap en natuur is gedaan. GroenLinks is blij te lezen dat het ADT in het artikel haar excuses aanbiedt, maar daarmee is de schade nog niet hersteld. GroenLinks roept het college en ADT daarom op de landschappelijke kwaliteit zo spoedig en goed mogelijk te herstellen, bijvoorbeeld door herplant van volwassen bomen.

GroenLinks heeft hierover de volgende vragen aan het college:

1. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat veel meer bomen zijn gekapt dan nodig?
2. Welke stappen worden genomen om een dergelijke fout in de toekomst te voorkomen?
3. Welke stappen worden genomen om de schade aan landschap en natuur te herstellen en is herplant van volwassen bomen daarbij een te overwegen optie?
4. Wat zijn de kosten van dit herstel en wie draait voor die kosten op?

do 22 juni, 19.30 - Stadhuis

vr 30 juni, 9.30 - Stadhuis

di 4 juli, 20.00 - Stadhuis

vr 14 juli, 13.00 - Stadhuis