Schriftelijke vragen van GroenLinks aan het College, d.d. 22 maart 2016

Op 9 november jl. heeft de gemeenteraad de motie 'Nieuw perspectief voor de bijstand' aangenomen. Hiermee werd het college opgedragen 'een groot experiment op te zetten binnen de Participatiewet waarin op zoek wordt gegaan naar mogelijkheden verplichtingen te verminderen voor bijstandsgerechtigden die langdurig afhankelijk zijn van een uitkering, alsmede voor het tegengaan van armoede en sociale uitsluiting door middel van bijverdienen in de bijstand'. Een belangrijke politieke opdracht die snelle en serieuze aandacht verdient. Navraag leert dat het college nog geen uitvoering geeft aan genoemde motie en pas in de zomernota (juni/juli) zal aangeven hoe hiermee wordt omgegaan.

GroenLinks vermoedt dat er opzettelijk wordt vertraagd en heeft hierover de volgende vragen aan het college:

1. Is het college met GroenLinks eens dat de reactie op deze motie te lang op zich zou laten wachten? Zo nee, waarom niet?
2. Waarom was het college voornemens pas zo lang nadat deze motie is aangenomen te reageren in de richting van de raad?
3. Legt het college de motie naast zich neer en zo ja, waarom? Zo nee, op welke wijze en wanneer gaat het college hier dan uitvoering aan geven?
4. Hoe is het college van plan in het vervolg met het bestuderen van, reageren op en uitvoeren van aangenomen moties om te gaan?

Lees hier de antwoorden van het College

do 30 nov, 20.00 - Stadhuis

do 7 dec, 19.30 - Dinkelzaal HUB Twente

GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc
GroenLinks053 RT @AnitaSempel: Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg toegan…
JelleKort RT @GroenLinks053: GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
AnitaSempel Als raadslid maak ik me grote zorgen over de tekorten in de jeugdzorg. Zijn we verstandig en houden we de jeugdzorg… https://t.co/PEsQZSUj2v
GroenLinks053 GroenLinks Enschede Nieuwsbrief LinksVoor 17 november 2017 - https://t.co/4VnAsbJgJ1
GroenLinks053 De open dagen van de Universiteit Twente zijn begonnen! Wij wensen alle aankomende studenten veel succes met hun st… https://t.co/0nsoqkdL85
GroenLinks053 @Speksteenkach @RobinWessels75 Goedemorgen Robin, zie vraag!
GroenLinks053 RT @JelleKort: Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort @joepvanaaken Ze maken gasturbines waar door komst van groene energie minder vraag naar is.
JelleKort Open dagen @UTwente. Welkom in mooi, innovatief en vooral gezellig Twente. Veel succes bij het maken van je keuze.
JelleKort Veel Twentse bedrijven pakken nog te weinig hun rol in verduurzaming. #Siemens maakt duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn.
GroenLinks053 RT @CedericDuboisch: Wat? Heb je @denieuwsbv gemist met @BasEickhout? Geen nood! Want hier is de podcast! https://t.co/IZMJpnjLzd #COP23
GroenLinks053 RT @urgenda: Wat een goed nieuws: Internationaal treinverkeer wordt goedkoper om te concurreren met luchtvaart #hetkanwel https://t.co/Y8Z
GroenLinks053 Enschede regenboogstad: Stem op een van de 5 kunstwerken voor het Hoedemakerplein en win een dinerbon voor 2 person… https://t.co/HGUS9t6phW
GroenLinks053 Tijdens de #raad053 afgelopen maandag, zijn de volgende moties van GroenLinks Enschede aangenomen! 😀😀😀 lees ze hier… https://t.co/GPTD8ii7MK