Schriftelijke vragen van GroenLinks aan het College, d.d. 15 september 2016

Vijf Zuid-Hollandse gemeenten, waaronder Delft, hebben een ‘verdringingsprotocol’ opgesteld. Hierin zijn een aantal afspraken opgenomen, bedoeld het effect dat het bijstandsbeleid van de gemeente soms reguliere arbeidsplaatsen verdringt tegen te gaan. GroenLinks wil graag weten in hoeverre Enschede al actief bezig is verdringing te voorkomen en heeft hierover de volgende vragen aan het College:

1. Is het College bekend met genoemd verdringingsprotocol en wat is daarover uw mening?
2. Op welke punten verschilt de huidige uitvoeringspraktijk in Enschede van de afspraken die in het verdringingsprotocol zijn opgenomen om verdringing te voorkomen en wat is de reden van eventuele verschillen?
3. In hoeverre is het College bereid het beleid aan te passen, met genoemd verdringingsprotocol als voorbeeld?

Lees hier de antwoorden van het College

di 26 sep, 19.30 - Stadhuis

vr 29 sep, 13.00 - Stadhuis

di 17 okt, 19.30 - Stadhuis